ProgressDialog Android

Tags:    java xml

Hej drenge og piger :)

Jeg har leget lidt med en Android app, og når jeg klikker på en knap i min app, så henter den data fra en hjemmeside.
Det jeg gerne vil have lavet er så at når jeg trykker på den kommer der en loading pop-up op og bliver der til den har loadet info fra hjemmesiden :)

Hvordan kan man lave dette? :)

Min kode ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udJava kode 




Indlæg senest redigeret d. 12.01.2012 14:51 af Bruger #16662
2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du kigget på det eksempel der er her: http://developer.android.com/reference/android/widget/ProgressBar.html ?

Hvis det ikke er store datamængder du henter fra hjemmesiden, vil det måske være en god ide at bruge en spinner i stedet for en alm. progress bar. En spinner er fx. en cirkel der drejer rundt, så man kan se den arbejder. Man kan dog ikke se hvor langt den er kommet, men som udvikler slipper man for at estimere hvor meget der skal hentes og hvor meget der er hentet undervejs. Det er ikke altid man ved det, især hvis man skal hente data flere forskellige steder fra.

Hvis du skal arbejde med progressbars skal du nok også ud i at arbejde med tråde. På den måde kan du downloade i en baggrundstråd mens hovedtråden sørger for at vise progressbar og ikke mindst sørger for at telefonen ikke låser mens data downloades.



Du skal kende den samlede størrelse på det du henter, hvis du skal have en chance for, at lave en progress-bar. Så det er det første du skal finde ud af, hvordan du gør.



t