Media Queries i CSS3 og C#

Tags:    css3 c#

Jeg bruger Media queries i CSS3 til, at undersøge om en smartphone er i portrait eller tiltet til landscape mode. Kan det lade sig gøre, at undersøge dette i C# også?

Det lyder selvfølgelig ulogisk at det skulle kunne lade sig gøre på serversiden, men jeg spørger alligevel :-)



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne altid lave et hack via. javascript, ved document ready sætter du værdien i et hiddenfield som du så kan læse via din backend kode.

At læse det direkte i c#, har jeg ikke faldet over at man kan men jeg kan ikke sige nej med sikkerhed.



Indlæg senest redigeret d. 13.01.2012 10:32 af Bruger #15754
Du kunne altid lave et hack via. javascript, ved document ready sætter du værdien i et hiddenfield som du så kan læse via din backend kode.


Skal der ikke være en postback hver gang det skjulte felt ændres, ellers vil værdien jo ikke ændre sig ved læsningen i C#?



Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til, men det bliver opdateret når orientation ændre sig ved hjælp af javascripten. Når der så sker et postback kan du læse den seneste værdi der blev skrevet af din javascript.

Det er ikke vildt optimalt fordi orientation kan ændre sig uden at du ved det. Havde du tænkt dig der skete et postback når orientation ændre sig eller hvad skal det bruges til?



Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til, men det bliver opdateret når orientation ændre sig ved hjælp af javascripten. Når der så sker et postback kan du læse den seneste værdi der blev skrevet af din javascript.

Det er ikke vildt optimalt fordi orientation kan ændre sig uden at du ved det. Havde du tænkt dig der skete et postback når orientation ændre sig eller hvad skal det bruges til?


Jeg har nogle asp.net kontroller som dynamisk skal sættes på / fjernes når den enten er portrait eller landscape. Jeg overvejer dog, at bruge CSS til at sætte dem til display: hidden i stedet for at fjerne dem fra min asp.net form. For skal jeg fjerne dem i min code behind, så kræver det en post-back.



Det ville ikke være så lækkert med et postback hver gang man ændre orientation. Jeg ville bruge fremgangsmåden du beskriver med display:none for at få en flydende overgang :)



1: jeg ville holde mig langt væk fra .net's usercontrol og webcontrols til mobil udvikling

Dog er C# stadig stærkt til mobile applikationer, man skal bare ikke bruge ms dikteret markup fra 2001 :)

Tilføj et par referencer til Microsoft.WindowsMobile og Microsoft.WindowsMobile.Status

prøv så: Response.Write(Microsoft.WindowsMobile.Status.SystemState.DisplayRotation)

Den skulle gerne i grader fortælle dig om det er landscape eller portrait.

Landscape = 90, -90 og 270

/J



Hvilken SDK skal installeres, for at få WindowsMobile tilgængelig?

Jeg er ikke helt enig i, at man skal holde sig væk fra .nets egne webkontroller. De virker fint på min side, så det er ikke et problem her.



Det kan være vi bliver enige en dag :)

Jeg tror du finder SDK her:

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=6135

/J



t