2 logins - 2 forskellige redirects

Tags:    php mysql dreamweaver

Hej Udvikleren

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med følgende problem.
Jeg har følgende kode som redirecter en person når han logger ind til forhandlerservice.php. - alt det fungerer fint.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg har dog nu behov for at have en anden redirect til specifikke brugere - lad os sige at den side der skal redirectes til hedder forhandlerservice2.php.
Jeg har prøvet mig frem med diverse if-sætninger hvor målet var at diskrimere på 'id' som er en unik værdi for hver enkel bruger i databasen, men jeg kunne simpelthen ikke få det til at fungere og ved heller ikke om dette er måde at gøre det på.

Håber mig spørgsmål er klart ellers skal jeg nok uddybe.

På forhånd tak,
Morten



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
efter din while løkke kan du skrive:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


i stedet for:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Men det kræver at du ved hvilke id's der skal til den ene eller den anden side.
Ellers kan du evt. lave et nyt felt i din database, der bestemmer og du skal redirecte til den ene eller anden side.



Lav et felt på brugeren som f.eks. hedder BrugerType. Sæt den til 1 for alle der skal redirectes på én måde, sæt den til 2 for anden type redirect, etc. etc.

Så er det bare at tjekke efter login, om BrugerType = 1, osv. og så redirecte efter dine regler.



Opret et ekstra felt i din tabel og lad dette felt indikere brugergruppe/rettigheder.

F.x.

ID Navn Gruppe
01 User1 Standard
02 User2 Standard
03 User3 Editor
04 User4 Admin

Derefter kan du enten lade php side antage 2 eller flere skikkelser, afhængigt af brugergruppe. Eller lav din redirect udfra værdien:

if (...gruppe1..) header("location: ../forhandlerservice.php");
if (...gruppe2..) header("location: ../forhandlerservice2.php");





Evt. kan du også kigge på et af de sidste indlæg i denne tråd: http://www.udvikleren.dk/forum/35849/if-admin-show/



Tak for hjælpen begge. Jeg endte med at gå med Brun0's forslag og det virkede.
Mange tak


mvh
Morten


*edit*
Jeg kan se hvordan det nok bliver aktuelt at have en dynamisk side der er afhængig af login istedet for to forskellige redirects. Jeg kigger lidt på det og vender tilbage hvis jeg ikke kan finde ud af det :)
Tak til alle



Indlæg senest redigeret d. 15.01.2012 12:59 af Bruger #16876
Tak for hjælpen begge. Jeg endte med at gå med Brun0's forslag og det virkede.
Mange tak


mvh
Morten


Men den løsning kræver, at du skal ændre din source hver gang en ny bruger skal redirectes det ene eller andet sted hen. Med et databasefelt skal du kun opdatere brugerens record i tabellen.



Hej Brian

Ja, jeg er også mere af mere på den løsning, da det andet måske er lidt en hovsa-løsning, det virker bare som meget at sluge men jeg må prøve.



t