Skift til MySQLi, så er du sej!

Tags:    php mysql mysqli quickstart

Da vi alle jo inderst inde godt ved at den gamle MySQL driver til PHP udløber lige om lidt, så er det jo så småt på tide at skifte til den nye og forbedrede udgave MySQLi driver.

Nu kunne jeg godt komme med et langt repertoire, for hvorfor man skal skifte til MySQLi. Men det må vi lade Google om at gøre.

I stedet vil jeg lige henvise til denne smarte kom-hurtigt-i-gang-med-MySQLi guide, også kaldet en quickstart guide: http://docs.php.net/manual/en/mysqli.quickstart.php

(nyopdaget) bonus:
...som det står skrevet af konsulenter og andre professionelle... så er du dobbelt så sej, og får meget streetcredit, når du bruger PDO abstraktionslag. ;)

God fornøjelse!



Indlæg senest redigeret d. 16.01.2012 18:38 af Bruger #10216
Og hvis man er rigtig sej bruger man selvfølgelig den objekt-orienterede udgave af mysqli nu når man alligevel er i gang med at omskrive sin kode ;)



Og hvis man er rigtig sej bruger man selvfølgelig den objekt-orienterede udgave af mysqli nu når man alligevel er i gang med at omskrive sin kode ;)
Indeed



Eller også bruger man PDO eller lignende ikke-driver-specifikt bibliotek til at interface med sin database på en mere generisk måde.



Eller også bruger man PDO eller lignende ikke-driver-specifikt bibliotek til at interface med sin database på en mere generisk måde.


Nemlig...hvorfor binde sin kode op imod MySQL ?

Noget nær alt hvad jeg laver bruger PDO, så jeg lokalt kan teste med en SQLite, og så bruge noget andet i produktion.



t