VS 2010 lav installer

Tags:    c# visual-studio

<< < 12 > >>
Jeg har lavet et C# projekt i VS 2010. Nu skal jeg så lave en installer til projektet. Men hvordan gør man dette?

Jeg har søgt rundt omkring på nettet, men har ikke rigtig fundet noget som kunne bruges.

Håber nogle kan hjælpe.

Tak på forhånd.



12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg bruger selv Excelsior Installer til et Windows program jeg har lavet og distribuerer til en 3-4 foreninger i Europa.

http://installer.excelsior-usa.com/en/



Du kan kun lave en installer igennem VS 2010, hvis du har (købe pakken) altså ikke en express version.

ellers bliver du nød til at bruge noget andet software, enten install anywhere, eller det som Brian har foreslået eller noget helt tredje.



Christian, husk og markere det rigtige svar som svar :)



Kevin.
Jeg har VS2010 Ultimate (lovlig ,) inden der råbes PB) og jeg har fundet noget som hedder installer class. Men det er også en 100% fuldstændig custom installer man skal lave. Der er ikke lavet noget basalt for en i forvejen. Er der ikke en løsning inde i VS som har et "skin" som man kan arbejde med / hente?

Brian.
Prøver i øjeblikket din løsning. Takker for forslag.



Hej Christian,

Med en fuld VS2010 burde du have de samme muligheder som jeg har, på dette screen shoot.
Den projekt type du skal vælge er den, der er valgt på billedet: http://imageshack.us/photo/my-images/408/installer.png/





Hej Kevin.

Jeg fik fundet projektet. Ved du om der er en video / guide et eller andet sted, som kan forklare hvordan man adder de rigtige filer til de rigtige steder for at lave sin installer korrekt?



Hej Christian,

Det mener jeg at der gør, desværre kan jeg ikke lige huske nogle af dem, men hvis du er online i løbet af det næste stykke tid, så send mig en PM, og så kan vi gennemgå det igennem TeamViewer, hvis du skulle være interesseret ? (dog kun basale ting, som at oprette en genvej i start mappen :) )



Hej Kevin. Lyder fantastisk, ville jeg meget gerne.

Det jeg allerhelst ville vide er. Hvordan jeg kan lave en setup wizard, som kan installere mit program, ved at inkludere mit projekt plus nogle tekst filer. Så basalt som muligt.

Ved ikke om du / i også kan hjælpe mig med noget andet (er i forbindelse med dette). I mit projekt bruger jeg en String til at indeholde en path.

eksempel.
String path = "@C:\sti\til\fil"; Som er en absolute path.
Men hvordan laver jeg en relativ path i C#?

Så når brugeren installere mit program (som kan være hvor som helst på deres system) så rettet min path sig ind efter det destinations område de vælger. Så mit program stadig kan finde sine tekst filer.

Håber du / i ved hvad jeg mener. Ellers må i lige sige til :p

Indtil videre takker jeg for hjælpen.



Du kan altid fange directory hvor din exe fil er startet med:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Alternativ skal din installer skrive installationsdirectory til registreringsdatabasen og så læser du den derfra når dit program starter op.



Hej Brian.

Har ikke lavet et program til Windows før så slynger lige et spørglsmål ud som måske er et noob spørglsmål.

Stien C:\ProgramData\ er en mappe resourcer som bliver shared mellem brugerne (hvis jeg forstår rigtigt). Ville det være "forsvareligt" at lave en mappe og ligge miner filer som jeg skal bruge der? Og så få mit program til at læse dem fra C:\ProgramData\MinMappe\Minfil.txt



Indlæg senest redigeret d. 29.01.2012 20:15 af Bruger #16700
<< < 12 > >>
t