javascript OnFocus virker på pc, men ikke android

Tags:    javascript html5

Hejsa, jeg prøver at lave et lille tool hvor man kan scanne stregkoder, hertil har jeg lavet en simpel input form som er tilpasset til en specifik telefon SGS2 :-)

anyways.. det er vigtigt at den første input box får focus ved load, det virker i alle de browsere jeg har testet på PC, men når jeg så åbner siden på telefonen så får feltet ikke focus :-(

er der nogen anden metode for at få dette til at virke ?

link til testen: scanning

Det er med vilje at der ikke er en submit knap, da stregkodescanneren automatisk sender "Enter" efter det scannede, hvorefter der så kommer en ny dropdown hvor man skal vælge antal, denne submitter så "onchange" hvilket virker helt fint...

i er velkommen til at taste hvad i vil, i testsiden der...



Indlæg senest redigeret d. 20.01.2012 14:24 af Bruger #5395
8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv med en eventlistener i stedet for dit <body onload="...">
Fold kodeboks ind/udJScript kode 




hej Jakob, den er netop afprøvet, men virker desværre heller ikke på mobilen.. virker dog stadig på PC.

jeg har iøvrigt også prøvet HTML5s indbyggede funktion på input autofocus="autofocus"

det virkede heller ikke :-(



Indlæg senest redigeret d. 20.01.2012 14:46 af Bruger #5395
Prøvede du med autofocus="autofocus" eller autofokus="autofokus"?



sorry naturligvis med autofocus - beklager TYPO.



Du kan altid prøve med jquerys focus metode.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Hej MB, netop testet denne, samme resultat :-(





En anden ting som ikke har noget med problemet at gøre er, at det ofte er muligt at lave en post-opsætning på en stregkodescanner så den netop ikke sender en CR/LF og dermed trykker enter. Alternativt kan du fjerne at din submit knap er default knap.

Det var et stort problem for mig, da jeg selv kodede et pakningssystem til et transportfirma og her kunne scannerne netop kodes til at afsende en kommando før og efter scanningen.

Bare en sidebemærkning :-)



Hej Brian, jeg har netop opsat scanneren til at skulle sende <Enter> command efter scanning :-)



Indlæg senest redigeret d. 20.01.2012 15:14 af Bruger #5395
t