array i en query

Tags:    php mysql array query

Hej, jeg sidder og prøver at få min kode her til at virke, har fjernet login til det.
Det virkede tidligere, og printede alle vare ud som den skulle.

PHP koden:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Har jeg mon misforstået noget når jeg sætter mine variabler sammen igen, til en string til min query?

Mvh. Danni.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
is_string() checker typen af en variabel, is_int()/is_integer() checker typen af en variabel. is_numeric() checker indholdet af en variabel uanset om indholdet er af typen string eller integer.

Dvs.
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 22.01.2012 15:53 af Bruger #10216
Betingelsen er med til at 'stoppe' din løkke.. Du behøver ikke at fortælle løkken at den skal køre, en løkke kører uafbrudt, indtil den bliver stoppet. Måden du stopper den på, er ved at lave betingelsen, som i dit tilfælde er $i == $count.

En lille illustrering af dit eksempel. Du har et array med to elementer (dette er din count), du prøver nu at kører din while løkke med betingelsen $i == $count. Det betyder at den første gang tjekker 0 == 2. dette er falskt og løkken kører derfor ikke. Du skal i stedet sige $i < $count, som er det samme som 0 < 2. Dette gør at løkken kører og du kan nu i den løkke tælle $i op med 1. Næste gang løkken kører hedder den så 1 < 2. Løkken kører endnu en gang og $i bliver talt op. Løkken prøver nu at kører igen, men bliver stoppet af betingelsen, da 2 < 2 er falskt.

Min pointe er at du ikke får noget resultat fra løkken, ved at skrive $i == $count.

Det eneste tidspunkt, din løkke faktisk kører er når dit array er lig med 0, altså ikke indeholder nogle elementer



Indlæg senest redigeret d. 22.01.2012 02:45 af Bruger #4487
Eller du kunne bare bruge PHP foreach løkke:

foreach($sortby as $item){

}

inde i løkken vil $item svare til $sortby[$i] fra din while løkke.


Du burde iøvrigt nok have:

Fold kodeboks ind/udKode 


Såvidt jeg ved vil alle værdier i $_GET og dermed i $sortby i sagens natur altid være strenge. Det giver derfor ikke mening at teste om de faktisk er det. (Jeg kan ihvertfald ikke komme i tanke om nogensinde at have set andet end en streng.)




mhh.. din
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

forstår jeg ikke helt. $i er initialiseret til 0, og $count er initialiseret til array'ets størrelse, men hvis den er 0, er der jo intet i dit array, og det giver derfor heller ikke mening at bruge dit array til queryen, his dette er tomt. Du skulle måske lave din while løkkes betingelse om til
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Men måske er det bare mig der har misforstået din kode.



Hej Martin.

Mht. count variablen, skulle den gerne tælle hver gang der er en ny "Linje" i arrayet..

Og while lykken havde jeg håbet på at den ville køre indtil $i er lige med $count :)

Men, har da sat det forkert op tror jeg.

Mvh. Danni.



Hey Jens.

is_string havde jeg forstået ville tjekke for at der kun var a-z i sig, men, jeg kan da godt se at en streng kan have andet end a-z i sig.

Mvh. Danni.



Interessant Michael, og tak for det, det kigger jeg lige på engang når jeg åbner mit php dokument igen ;)

Mvh. Danni.



t