Kan ikke finde sti i Linux Ubuntu 11.10

Tags:    linux ubuntu java

Hej, jeg er begyndt at java programmere og vil gerne droppe Eclipse. Har fået at vide at jeg bare skal åbne terminalen og skrive
"cd /stien/til/java/filer", men kan ikke finde ud af hvad stien skal hedde? Når jeg åbner hjemmemappen og finder stedet hvor jeg har gemt mine javafiler(skrivebordet), så kan jeg ikke se stien. Hvordan finder jeg stier?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg forstå ikke helt dit spørgsmål, du må meget gerne uddybe lidt. Her har du dog nogle kommandoer der måske kan hjælpe dig. :)

cd ~ "Bruger du en thilde går du til din home dir"
cd / "Bruger du en slash, går du til din root dir"
pwd "Viser hvor du befinder dig"
ls "Viser filer og mapper i din nuværende, du kan bruge parameteret -a til at vise skjulte filer



Afhængig af dit sprog, er en af følgende stien til dit skrivebord på Ubuntu:

/home/brugernavn/Skrivebord
/home/brugernavn/Desktop

Genrelt kan du skrive: "cd /home/brugernavn" og så bagefter skrive "ls" for at se en oversigt over mapperne i dit hjemmebibliotek - hvori mappen som repræsenterer dit skrivebord også er.





Skriv 'cd' uden et argument, så bliver du også ført til dit home directory.



Har fået at vide at jeg kan compilerer java kode, via terminal ligesom man kan i windows. Jeg skal bare skrive: "CD (stien til javafiler)" i terminalen og så kan jeg skrive: "Javac (javateksdokument" og så til sidst "java (javateksdokument)". Hvordan finder jeg stien til f. eks. skrivebordet?



Tak !!



Damn, jeg bliver bare klogere og klogere, via det her forum :-D



t