Forbedring af email validering

Tags:    php email validering

Hei allesammen

jeg har dette script som burde kontrollere en email før den sender mailen afsted.

koden:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


den tjekker godt nok om alle felter er udfyldt osv og det virker også fint men hvis du udfylder alle felter og bare skriver 1@1 eks. hvor emailel skal ind så sender den mailen selvom der faktisk også kommer fejlen du mangler at udfylde email

kan nogen se hvad jeg har gjort galt - er ikke den ebdste til php men heller ikke den dummeste :)

tak på forhånd :)



Indlæg senest redigeret d. 25.01.2012 18:31 af Bruger #17014
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Og så kan du validere MX'n


Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 26.01.2012 11:09 af Bruger #10216
Prøv og sæt din kode ind i kodebokse så er den lettere at læse for os.
Ligesom her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 





Indlæg senest redigeret d. 25.01.2012 18:32 af Bruger #13010
er det ikke det jeg gør i denne del

Fold kodeboks ind/udPHP kode 
?

skal også siges koden er hentet fra en anden hjemmeside har bare forsøgt at tilpasse den så godt så muligt - men altså den tjekker om felterne er udfyldt osv der hvor fejlen ligger er at selvom den selv skriver fejl med emailen så sender den mailen - mangler bare et af de andre felter bliver mailen ikke sendt - dette er både testet og afprøvet.



Jo det fint.

Jeg har lige læst i manualen at det er en valid email hvis man bruger localhost for eksempel : bruger@localhost

Der er en brugerkommentar i manualen hvor der står : If you want to check for emails with TLD, you can either use a regular expression or some framework. I personally use Zend Framework's Zend_Validate_Email.



ok så må jeg vidst igang med at læse op på det der Zend Frameworks og se om jeg kan bruge det til noget :)




Vha regex:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




t