Udregning af antal timer

Tags:    php mysql

Hejsa.

Hvis jeg ønsker at kunne udregne antal timer jeg har været på arbejde ud fra indtastede arbejdstid.

Fx at jeg arbejder fra 9 - 19.15 som jo er 10,25 timer og så kan jeg blot gange min timeløn på.

Hvordan kan jeg løse denne problemstilling nemmest?

Der skal også senere kobles på hvis jeg får tillæg i et givent tidsrum

fx at fra 18-19 får jeg 25,- ekstra.

Er på helt bar bund.

Håber der er en der kan hjælpe mig lidt videre.




33 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det gør den fordi det er det som den anden SELECT query returnerer. Brug kun den første hvis du ikke vil have SUM med. (Altså, fjern UNION og det andet statement, og paranteser omkring det første.

Prøv at læse SQL koden som almindeligt engelsk - det burde give ret god mening :-)


Hvis du gerne vil beholde rækken med summen i, men bare vil være fri for teksten, så sletter du den i den query hvor der står: SELECT '' as til, 'SUM' as fra, ...... Så der står '' as fra istedet 'SUM' as fra.



Indlæg senest redigeret d. 30.01.2012 20:07 af Bruger #17015
Super, og hvor skal jeg smide den der DATE_FORMAT ind hende i min SQL?



SELECT er en SQL kommando der tager alt det der står til højre, indtil næste SQL keyword, som input - og det du giver som input til kommandoen, er det som din SQL-SELECT query vil returnere. Det vil sige i SELECT col1, col2 FROM tabel er det col1 og col2 den vælger. Du kan bruge forskellige SQL funktioner på det du vælger.

SELECT CURTIME() burde returnere en række med det nuværende timestamp fx.

SELECT 1+2 returnere en række med resultatet 3

Så DATE_FORMAT() skal sættes... Uden om de ting du har valgt som du vil formatere anderledes.

Måske det var en idé at gå i gang med en SQL bog eller at dykke ned i manualen? :-)



Indlæg senest redigeret d. 30.01.2012 22:51 af Bruger #17015
t