Tilpas siden til alle opløsninger

Tags:    wordpress optimering

<< < 12 > >>
Hej

Jeg er ved at lave en side for en, men er rendt ind i et lille problem med hensyn til, at siden gerne skulle passe til alle skærmopløsninger.

Siden det drejer sig om, hedder: http://www.mobilmassage.helbomedia.dk.

Jeg skal have tilpasset siden fra 800*600 op opefter. Jeg har dog lidt problemer med at menuen driller lidt. Nogen der kan hjælpe med problemet?



12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Anders Helbo, din menu skal som Anders tidligere nævner gives i relative værdier. Desuden skal du være opmærksom på CSS box-model. Padding og margins bliver lagt til width. Så hvis du har 5 elementer med 20% width og padding som er over 0 så vil den totale width være over 100%. Nu har jeg ikke nærstuderet din kode - men det ser ud til at være problemet.

Hvis du synes det bliver for mast kan du evt bruge en 2linjers menu inden du går helt til block-element menu.

Et kode eksempel til de relativt værdisatte li'er.

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Evt kan du via media-queries skalere font-size så du ikke får overflow på enkelte elementer i menuen på lavere opløsninger.

Håber du kan bruge det til noget.



Husk at stemme på det/de indlæg der har hjulpet dig med dit spørgsmål, Anders :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Diagnosen "Driller" er lidt svær at gå ud fra, kan du uddybe lidt?

Hvad forventer du menuen skal gøre?
Hvad gør menuen nu?


Hvis jeg gør vinduet mindre, så deler menuen sig på flere linjer. Hvad skulle den ellers gøre?



Hej Stefan

Du har ret, glemte helt at forklare hvad problemet er.

Men det er korrekt som du skriver, at menuen rykker en linie ned. Og det er netop dette som jeg gerne ville undgå på siden.



Kan ikke helt forstår hvad du mener?
Sider passer godt her, og vis jeg gør vinduet mindre bliver menuen bare delt op på flere linjer ;)

Du nåde og svare før jeg posted :D

Min løsning vil være du skal ind og bruge % i stedet for Px ;)



Indlæg senest redigeret d. 28.01.2012 21:26 af Bruger #15562
Hvad vil du have den til at gøre ? når den nu ikke må benytte 2 linjer.



@Anders

Tak for svaret :)

@Nicklas
Vil have menuen til at tilpasse sig efter alle skærmstørrelser, så den ikke bliver delt i to linier.



Jeg kan ikke se nogen problemer med menuen i 800x600.
Hvis man ellers ikke har noget ude til højre eller venstre på skærmen så folder menuen ikke.

Der er en lille smule forskel i bredden på menuen i forskellige browsere men ikke meget.

Det eneste jeg kan se er at din facebookdims og google maps er for bred til 800 pixels.

Prøv eventuelt med :
Fold kodeboks ind/udCSS kode 




Indlæg senest redigeret d. 28.01.2012 21:57 af Bruger #13010
@scootergrisen

Tak for det. Det vil jeg prøve :)



Men som sagt ser det fint ud med 800 pixels bredde hvis bare ikke brugeren har noget ude til højre og venstre på skærmen.
Så er der overhovedet et problem ?

Ellers fortæl hvornår menuen folder til 2 linier, i hvad browseren osv.



<< < 12 > >>
t