Nulstil variabel

Tags:    asp.net c#

Kære udviklere,

Jeg sidder og er ved at producere et portfolio. Jeg er kommet til et punkt hvor jeg gerne senere hen skulle gøre dette dynamisk, men lige for at sætte det op vil jeg lave en begrænsning i et output fra en for-løkke.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Det virker fint nok med at den opretter nogle html elementer ind imellem. Jeg vil bare gerne have nulstillet i variablen. Dette kan jeg ikke få til at fungere - uden fejl.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Nogle der kan forklare mig hvorfor det ikke virker, og/eller hvordan jeg fikser det? Jeg har prøvet i et godt stykke tid og tænkte at jeg lige ville høre om der var nogle der havde et svar :).



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis du sætter i til at være 0 hver gang den når til 2 i din løkke så kommer den aldrig op på 14, så det er en uendelig løkke.



Hvis du skal have skrevet det samme ud flere gange, bør det så ikke ligge i din liste flere gange? Er du sikker på din model (objekter, lister osv.) passer til det du vil?



Er det fordi du vil lave forskellige farver på hver anden række?
Hvis det er så skal du i din if gøre således:

if(1 % 2 == 0)
{
her kommer anden farve
}



Nåå ja :).
Har du et foreslag til hvordan jeg så kan gøre nu hvor det ikke er dynamisk (igennem en database)?


@Brian
Nej - jeg kan bare have udskrevet det samme flere gange. Jeg kender godt den dér if sætning fra php'en :).



Indlæg senest redigeret d. 01.02.2012 11:19 af Bruger #16025
Lyt til Brian ^

Men du kunne gøre noget lignende -

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Det gør dog det samme står lige efter hinanden to gange. Hvis det skal stå efter de andre kan du gøre sådan her.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

* StringBuilder kræver using System.Text;



Indlæg senest redigeret d. 01.02.2012 11:46 af Bruger #15754
t