Implementer NemID

Tags:    nemid

Hejsa
Knokler med at få NemID appletten til at spille på min hjemmeside som tjeneste udbyder.
Men appletten er så vidt jeg kan se skrevet i Maven, som er tekst og kommando prompt styret hvilket gør det pænt svært at videre udvikle.

Jeg har prøvet at importere NemID koden (OOAPI) ind i Eclipse Indigo, men får nogle fejl jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved.

Er der nogle der har været samme øvelse igennem og har nogle input til hvordan man kommer bedst igennem?

Venlig hilsen
Jacob



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har lavet løsningen til spilnu.dk og ja...man skal læse en hel del DanID kode, før man får sig et overblik.

Du skal ikke selv compile appletten, du skal bare lænke til den, som DanID hoster, men mange af applettens parametre skal signeres, så det er lidt komplekst.
DanID backend koden kan gøre dette for dig og generere HTML som bare kan indsættes direkte på dit site.

Kig efter OcesAppletElementGenerator.java

Jeg endte med at skrive meget af det om, fordi jeg ville have det til at virke lidt anderledes, men det er et godt sted at starte.



Indlæg senest redigeret d. 01.02.2012 12:58 af Bruger #2695
Der er mange dokumenter og de fleste definerer nogle termer, som er gode at kende. Her er min liste:
Fold kodeboks ind/udKode 


...så behøver du muligvis ikke at læse så meget.
Det dokument, som er vigtigt for dig som skal implementere NemID, hedder "Implementeringsvejledning for NemID.pdf" og kan hentes sammen med al anden dokumentation her: https://www.nets-danid.dk/produkter/for_tjenesteudbydere/nemid_tjenesteudbyder/nemid_tjenesteudbyder_support/tjenesteudbyderpakken/tu10/TU10_-_Dokumentation_til_Tjenesteudbyderpakken.zip



Hmm det var ikke det svar jeg havde forventet, men nu begynder nogle af tingene at give lidt mening igen.

Når jeg kigger på den dokumentation som DanID har lavet til hvordan man får det her til at virke, synes jeg ikke de nævner noget som helst om det du beskriver - ligger der noget dokumentation eller beskrivelser et sted som kan guide mig igennem, eller skal jeg igang med at gætte mig til det hele?

Må jeg også spørge hvilket udviklings mijø du brugte da du lavede spilnu.dk løsningen? (Maven eller noget andet?)



t