WSCRIPT.SHELL, ASP og SFTP

Tags:    asp sftp wscript..shll

Hej.

Er der nogle der har erfaring med WSCRIPT.SHELL i asp classic?

Jeg har følgende function

Fold kodeboks ind/udVBScript kode 


Det virker fint til at uploade filer til en normal ftp. Men jeg ville god bruge det til at uploade til en secure ftp(SFTP) er der nogle der kan hjælpe mig i den rigtige retning her? er helt på bar bund.



Indlæg senest redigeret d. 03.02.2012 15:12 af Bruger #13770
8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du lægger bare putty ind på din server og ændrer linjen:

Fold kodeboks ind/udVBScript kode 


til f.eks.

Fold kodeboks ind/udVBScript kode 


Jeg kender ikke andre måder. Det jeg ville gøre i dit tilfælde, var at bruge fileZilla ftp klienten til, at skabe en manuel sftp forbindelse først til ftp serveren. Så kan du manuelt tjekke om forbindelsen virker, uden at du skal køre dit program hver gang.



Hvis jeg husker rigtigt, så supporterer ftp.exe ikke secure ftp. Så du er nødt til, at finde en anden klient til din overførsel.

Så jeg ville bruge f.eks. Putty som du burde kunne indsætte i linje 46 i stedet for ftp.exe. Du skal selvfølgelig have styr på certifikatet til din sftp forbindelse, men det har ikke noget med dit asp script at gøre.

Putty kan hentes her: http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html



Har aldrig brugt putty før.

Men går ud fra at det skal installeres på min server.

Hvad med den .ftp fil som jeg har. hvordan skal den se ud? kan du evt komme med et eksempel?



Ja, putty skal på din server. Det skal ikke installeres men bare kopieres derover. Ftp kommandoer til sftp er ikke anderledes, så din .ftp fil er god nok



Skal jeg ikke angive noget sted i min .ftp fil at det er sftp?





Skal jeg ikke angive noget sted i min .ftp fil at det er sftp?


Som jeg skrev, så er kommandosættet ens til ftp og sftp. Så det er udelukkende hvordan du opretter forbindelsen til din server der er anderledes og her kan Putty hjælpe dig.

Hvem er modtageren og er det en SSL eller SSH forbindelse?




Tusind tak for de gode svar ind til nu, har dog stadigvæk et par spørgsmål :)

Ved faktisk ikke om det er SSL eller SSH, det må jeg lige finde ud af.
Hvor på min server skal putty.exe filen ligge, er det lige meget?

ved du om der findes en ande måde at gøre dette på hvis nu man f.eks ikke har adgang til WSCRIPT.SHELL?



Super. tak for hjælpen, det ser ud som om det virker



t