Problem med 2 klasser som skal fungere i 3 klasse, hvor main metoden befin...

Tags:    java programmering

Hej alle! Det er første gang jeg har lavet et så avanceret et program, uden en skabelon eller nogen beskrivelse af hvordan jeg skal lave det.

Klasse 1:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Klasse 2:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Klasse 3:
Fold kodeboks ind/udJava kode 



Får følgende compiler fejl:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Funktionen for programmet er at den skal finde ud af hvor lang din sætning er.



Indlæg senest redigeret d. 03.02.2012 22:00 af Bruger #16945
6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 21 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis vi prøver at læse lidt på fejlen du får, så fortæller compileren dig faktisk at den ikke kan se at C skulle være en variabel.

Lad og kigge på din kode.

du kalder

ekstraobj.anden(c);

og sender c med som parameter. Men som compileren siger, så kan den ikke finde c.
Problemet er altså, at c ikke er difineret, løsning ville være at fjerne c, eller difinere c.

ekstraobj.anden();






Fold kodeboks ind/udJava kode 


Du mangler at declarere dine referancer til dine objekter som statiske, når du bruger dem fra statiske metoder :)



Altså for det første burde du ikke initilizere dine objecter i starten af filen, gør dette i kontrukteren istedet (du må gerne deklere dem men aldrig sæt dem = noget). Dette er dog ikke det store problem.

Flowet i dit program er således:
1. Lav et nyt ekstraobj
2 (i ekstraobj) lav et nyt hvisEller object
3. (i hvisEller) lav et nyt ekstraobj
4. Se 2. (det køre i loop).

Så dit program bliver ved med at lave nye objekter indtil der ikke er mere plads i stacken og derfor for du et stack overflow. Du skal helt klart kigge på at omstrukturere dit program.






Tak! Du har løst 33% af mine fejl! Mange tak :D Kender du så løsningen på de to andre fejl? :)



Okay, nu har jeg ændret det, så jeg inde i Eclipse, ikke kan se nogen fejl, men når jeg compiler den, sker der noget mystiskt:

Fold kodeboks ind/udKode 


Det eneste jeg har ændret er at jeg har gjort erklæret og initialiseret String c i ekstra klassen, hvorefter jeg har fjernet c fra parameteret når jeg kalder objektet ekstraobj.anden();. Men den siger den ikke kan finde main klassen. Jeg forstår ingeting >.<. Nogen som kan hjælpe yderligere?

Klasse 1:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Klasse 2:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Klasse 3:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Alle de her klasser er i samme SRC mappe.



Lort, det tager jo lang tid :D Men mange tak!!



t