Apple eller Windows

Tags:    mac windows

Hej

Jeg er ny i programmeringsverden og skal til at købe en ny bærbar.
I få mdr. har jeg programmeret i windows.

Men jeg vil gerne vide, hvad er bedst og hvorfor? Windows eller mac?

Tak på forhånd



7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mhh.... ved ikke om der er noget der er bedst, du kan stort set programmere i de fleste sprog på begge OS, men hvis du gerne vil programmere C#/c++, vil windows nok være mere brugbar, da Visual Studio fås til kun windows. Du kan dog programmere både C#/C++ på en mac, men ved brug af en anden IDE.

Java er cross platform, og det er derfor ikke en begrænsning på dit OS. Du skal bare have JVM installeret på maskinen.

Jeg kan personligt godt lide at programmere i Visual Studio, og programmerer derfor på en windows maskine, når det er C#, men bruger ofte min mac til java programmering, samt PHP (webprogrammering), men som sagt så betyder OS ofte ikke så meget, når man tager de forskellige IDE's i betragtning.

Der findes vist også mere software til windows, selvom at mac er ved at vinde godt ind



Indlæg senest redigeret d. 04.02.2012 15:50 af Bruger #4487
Vim og g++



Det korte svar: Det er en smags sag.

Det lange vil jeg ikke give, men jeg vil fortælle dig hvorfor jeg valgte at bruge en Mac og OS X.

Jeg har brugt Linux som styresystem fra 2003 og frem til 2007. På det tidspunkt begyndte jeg at bevæge mig tilbage mod Windows, fordi jeg begyndte at bruge mindre tid på kode og mere tid på spil. Og så var det nemmere jo...

Men efter kort tid begyndte jeg igen at køre Linux, bare med dualboot, så jeg kunne skifte os når jeg skulle kode. Windows var simpelthen for uelegant til min smag - Windows gør et godt arbejde med at gøre systemet nemt at bruge, men det sker på bekostning af en masse frihed, som du har når du bruger et Linux miljø.