dropdown fejl i Firefox

Tags:    firefox drop navigation css3 css

God aften, herinde!
Jeg har et lille problem med en navigations menu som ikke gider fungere i firefox hvilket undre mig lidt da den virker fint i Chrome og safari.. Den gider ikke "folde sig ud" når jeg klikker på den i firefox.. Jeg har vedlagt et link, css dokumentet og index.html.

Link: Firefox rod.. ;D

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


CSS:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


dropmenu
Fold kodeboks ind/udCSS kode 




Indlæg senest redigeret d. 07.02.2012 00:15 af Bruger #16983
7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu kan jeg ikke lige se fejlen, men jeg ville foreslå at du brugte "link-overskrifterne" i en <li> istedet for en <h3>. Bare personlige mening :).



Jeg gider ikke sidde og læse hele din kildekode. Det javascript som du henviser til i din kildekode er minified og det gider jeg heller ikke læse :p

Din fejl ligger sikkert i JavaScript - som du i øvrigt ikke har henvist til i noget af din kode.

Har du tjekket console i firebug? Jeg får 2 fejl i drop1.js



Installer firebug: http://getfirebug.com/ og ellers undgå at bruge minified kode i udviklingsfasen. :)




Hej Mads,

Det er helt klart en bug i dit javascript. Men som de andre skriver, så er det svært at overskue din minified kode.

Jeg bruger selv jQuery og ville skrive koden således:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Det virker ihvertfald også i FireFox. :)

EDIT: Jeg har lige rettet min kode lidt... Havde skrevet h3, det skulle selvfølgelig være li :)



Indlæg senest redigeret d. 07.02.2012 16:07 af Bruger #16622
Sidespor,
Du definere dit html som html4 strict men bruger html5 tags som section?

Ændre
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

til
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

hvis du vil bruge html5.



MB pointerer doctype fejlen, og det er måske et long-shot, men jeg har før oplevet at især Firefox ter sig når man blander syntax og doctypes sammen. Prøv at skifte doctype til html5 ( <!DOCTYPE html> ) og så fortsæt debugging derfra. Jeg ved ikke om det kan forvirre den med selectors eller noget der kunne lave ballade med JavaScript, men det er i hvert fald en potentiel fejlkilde mindre.



Indlæg senest redigeret d. 07.02.2012 15:01 af Bruger #17015
Tak for jeres svar. er der ikke en simpel måde at åbne fanebladene på uden at bruge de helt store java filer her her navigationen.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




t