SMS link virker ikke når webapp er installeret på iPhone

Tags:    iphone safari ios iwebkit sms

Ja så er jeg her igen.

Jeg tror jeg er blevet SINDSYG dårlig til at google eller også er apple nogle klaphatte.

Jeg sidder og laver en lille SMS Billet webapp til fortrinsvis iphone.
For at gøre en lang historie kort har jeg problemer med at for dette her til at virke efter man har installeret webapp'en på sin "home screen".

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Php koden viser det rigtige nummer!

Når app'en er installeret skriver safari:
Fold kodeboks ind/udKode 


Trykker man på "Luk", lukker app'en bare. Trykker man på "Prøv igen" skriver den bare det samme.
Se det evt. selv hvis i har iPhone.

EDIT:
Se evt. Dette link



Indlæg senest redigeret d. 07.02.2012 01:33 af Bruger #14218
10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tænkte på, når du installere din webapp på brugerens "home screen" gør du det så, på en sådanne måde at den kan benyttes offline, hvor du har lavet en manifest fil, der definere de nødvendige ting ?. For, hvis du gør dette så virker det her "$_GET['phone'];" ikke, da dette kun kan ske på server siden.



Nope. Har ikke gjort så den kan benyttes offline. Nummeret står også rigtigt. Kan du du også se på <span class="comment"><?= $_GET['phone']; ?></span>



Har du et link til webapp'en, så man kan teste på sin iphone :) ?



er det så også muligt at teste app'en uden at skulle betale for en billet ?



Grunden til at der er forskel på om du besøger den i mobile safari eller om du vælger at gemme den som et home-screen bookmark er, at de gemte websites ikke køres i mobile safari. Heller ikke selvom du har bedt den om ikke at gemme en lokal kopi. Det svarer til en iOS app hvor der er integreret en UIWebView, som viser din hjemmeside.

For øvrigt; jeg behøver vel ikke at minde dig om at det du gør er dybt ulovligt?



Grunden til at der er forskel på om du besøger den i mobile safari eller om du vælger at gemme den som et home-screen bookmark er, at de gemte websites ikke køres i mobile safari. Heller ikke selvom du har bedt den om ikke at gemme en lokal kopi. Det svarer til en iOS app hvor der er integreret en UIWebView, som viser din hjemmeside.

For øvrigt; jeg behøver vel ikke at minde dig om at det du gør er dybt ulovligt?


Kan man bruge UIWebView scripts så? Har ALDRIG arbejdet med iPhone app/webapps før..



UiWebView er et komponent i styresystemet. Det bruger du hvis du skal embedde web indhold i dine apps. Hvis du har en iPhone eksemplificeres det bedst ved at åbne facebook og følge et eksternt link. Det kan du ikke manipulere med hvis du ikke laver en iPhone app.

Du skal være opmærksom på at du gør dig skyldig i dokument falsk ved at tilbyde den service der. Hvis det kun er til hobby brug skal du sørge for at den ikke er offenligt tilgængelig ellers kan du ende med at få ballade.



Den er ikk længere offentligt. :) tak for hintet.

Men du ved ikk hvordan man gør vel?



Jeg har fundet lidt blog indlæg på google der beskriver samme fænomen som dit problem: Inkonsistens i querystring variable i sammenhæng med UiWebView. Jeg har ikke fundet en løsning.

Det virker imidlertid for nogen - så man kunne overveje mulige fejlkilder.

Er du sikker på at du percent-escaper indhold til din querystring? Man kunne forestille sig at det var et punkt hvor en ikke-fuld-browser-implementation, som UiWebView kunne falde igennem. Altså, forskellen på fil.php?hej med dig og fil.php?hej%20med%20dig... Der er andre special tegn som også skal escapes - det sker normalt automatisk i browsere, men kunne jo være en fejlkilde.

Man kunne evt sende indholdet fra en POST-method form. Så undgår man querystring quirks...



t