Photshop: Hvordan ændre man farve på betræk på sofa?

Tags:    photoshop

Hej alle dygtige photoshoppere!

Jeg leder efter den smarteste teknik til at ændre farve og betræk på sofaer. Har ledt længe, men uden held. Ofte finder jeg råd til at ændre farven i 'Hue/saturation', men det er ikke den løsning jeg er ude efter.

Hvis jeg lige skal have speciferet problemmet så skal jeg bruge sammen teknik som de gør på bolig hjemmesider. Ligesom de gør brug på ebolia, hvor man altså kan skifte pudebetræk, eller se den ønskede sofa i læder.

Hvad dælen gør jeg?



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et andet bud kunne også være at desaturate sofaen på det oprindelige billede eller konvertere den til grå-toner. Ved brug af masks/layer masks og replace color / hue&saturation (som der også er nævnt tidligere) kan man måske lægge det ind i masken og derved beholder skyggerne fra den oprindelige sofa.
Ellers ville jeg prøve at lege med farvens blending mode.

Jeg tror ikke at du finder nogen "nem" måde der bare lige tager 5 minutter (det virker lidt som om det er dét du søger), men et sammensurium af de forslag der allerede er kommet burde være det der skal til for at du får et godt resultat :)



Lav en alm. selection. Da alle linjer er lige, så burde det ikke være noget problem.
Derefter kan du bruge Hue/Saturation, Color Balance, eller Color Variations eller noget helt andet.
Du kan også bruge din selection, til at lave et mask layer med en af de ovenstående farvefiltre.

Der er ingen bestemt teknik bag et ønsket resultat. At ændre farve på en sofa, kan gøres på mange måder.



Never mind.

Edit: Fik læst noget helt andet end hvad der stod XD



Indlæg senest redigeret d. 07.02.2012 08:47 af Bruger #6559
Nu er det nok 3d modeller de arbejder i, og har eksporteret et billede for hvert materiale, alternativt genenrere de det på serveren udfra nogle texttures de smider på et 3d object og generere billedet on-the-fly, sikkert godt cached.

Dog tror jeg de har et billede for hvert materiale.

Hvis du skal forsøge at lave samme i photoshop, syntes jeg du skal starte med nok den sværeste opgave, som også har flest tutorials - > skift hårfarve.

www.google.dk/#hl=da&sa=X&psj=1&ei=le8wT6SqHcPdsgaakP2LBA&ved=0CBgQBSgA&q=photoshop+tutorial+change+hair+color

Så kender du værktøjerne til lettest at fritlægge og maske.

/J



Nu ved jeg ikke hvordan billedet ser ud, og metoderne vil variere alt efter hvilket billede der arbejdes med.
Umiddelbart kan du prøve at lege med "Replace Color" funktionen (Image->Adjustments->Replace color), husk shift-tasten til at vælge flere steder. :-) Held og lykke!



Billedet er denne sofa: SOFA

Tror ikke det er denne teknik de har brugt..

Andre, der har løsningen?



Det du rent faktisk spørger om, kunne oversættes til, hvordan tegner man en person i photoshop?

Det er der uendeligt mange metoder og måde at gøre på - brug værktøjslinien og de filtre/lag du har til rådighed. Herud over den erfaring og kompetence du har opbygget ved at benytte programmet.


1: Fritlæg hvert område til lag, som skulle du sy betrækket til sofaen
2: Opret et pattern der svarer til den texttur du vil ligge på
3: For hvert oprettet lag ligger du dit pattern på, og behandler det med lyssætning, forsøg på 3d mm.

Herefter er det bare at skifte dit pattern ud for de lag, så skifter den "materiale".

Men jeg er nu tæt på 100% sikker på deres designere laver deres møber i et 3d program, og sidder og leger med texttures der, måske en tegnet skitse først - før de den første til test produktion. Alt andet ville være for dyrt.

Hvem kender du forresten hos vertica?

/J



Det hjalp ikke særlig meget :/

Har fået af vide de bruger photoshop til opgaven, så de bruger ikke 3d modeller.
Kender godt metoderne til at farve hår, fritlægge og maske. Jeg kender bare ikke teknikken til netop denne opgave.

andre der har et bud?



t