Share point og microsoft server 2008

Tags:    sharepoint-2010 microsoft server


Hej,

Jeg vil gerne vide hvor vigtig er det at lære share point. Altså kommer man til at bruge det meget i fremtiden...???

Og microsoft server 2008..???





Indlæg senest redigeret d. 10.02.2012 13:23 af Bruger #16802
Det kommer meget an på hvad du laver. Jeg har selv aldrig været i kontakt med Microsoft Sharepoint - men hvis du har tænkt dig at arbejde i et firma hvor de bruger det er det jo nok fint nok at vide lidt om.

Når det nu er sagt, så bør det ikke være noget problem at benytte Sharepoint - ej heller vedligeholde det - hvis du er kendt med andre varianter af samme type software.




Jeg vil gerne tage et kursus, gerne i noget som jeg kan bruge senere henne i fremtiden..:)



Der er mange ting der er mere interressant end sharepoint ville jeg mene :-) Men det kommer jo an på dine valgmuligheder.




Hej,

Jeg vil gerne vide hvor vigtig er det at lære share point. Altså kommer man til at bruge det meget i fremtiden...???

Og microsoft server 2008..???



Sharepoint er stort, og der er rigtig mange efterspørgsler efter konsulenter indenfor den. Det vokser meget for tiden og jeg kender konsulenter der tager 1500 kroner i timen for at udvikle til sharepoint. Så ja, jeg ville springe på sharepoint hvis jeg var dig. Du kan altid lave noget freelance som konsulent hvis det er.





Da jeg var igang med at søge arbejde, så var der flere steder, hvor de spurgte mig om sharepoint.

Er der meget udvikling i det...? Jeg ved godt jeg kan søge på nettet, men er der nogen der kan sige, hvor meget programmering skal man kunne.. Og hvilke programmering sprog...??



Sharepoint er .NET, og det er typisk C#. Produktet er til at udvikle portaler, internet og workflows med - blandt andet. Det er web baseret og det er asp.net (fx. i C#) der bruges i frontend.



Jeg er af den opfattelse af sharepoint benyttes til dokumenthåndtering i større organisationer, og det er ganske få webbureauer der benytter dets web muligheder (da de stinker, og er svære at opsætte), men ex sitecore har en connector til sharepoints effektive websevices.

Sharepoint er enorm omfattende, og at skulle springe direkte til udvikling i sharepoint har en sindsyg høj indlæringskurve, hvorfor hvis C# er et fremmedsprog, at man nok bør vente lidt med sharepoint - bare opsætningen kan få en normal udvikler til at krumme tær. og i stedet bør kaste sig ud i noget C# programmering først.

Venligst
/J




t