Design problemer med margen

Tags:    css html tables div

Hej, jeg er igang med et design til et forum, og i den forbindelse er jeg løbet ind i et problem med denne kode:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Det som der sker er et der ligesom kommer en margen før min border. I kan se det på dette billede:

http://billedeupload.dk/upload/files/2012-02/05b3ec43.png

Det er den hvide kant, før min border kant, jeg er ude efter og få væk. I min kode har jeg sat margin til 0, dog uden resultat, nogle der kan hjælpe mig?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor blander du Tables med divs på den måde?

Men du kan prøve med et reset

* {
margin: 0;
padding: 0;
}





Det gør jeg fordi, jeg mange gange har problemer med DIVS, så hjælper det mig, hvis jeg sætter det op i tabels først, og derefter laver det om til divs. Ved at det er dobbeltarbejde, men jeg er kun på begynder basic i det, og ja jeg skal vende mig af med det.

Når det så er sagt, så tak for hjælpen, det virkede.



Hej Morten.

Et godt råd som jeg vil give videre er at du laver dig en master reset css fil.
Der findes nogle på nettet man kan anvende.
Men lav dig fx en der hedder reset.css også bare fyld på.

Dernæst når det kommer til divs så vil jeg anbefale dig at lave divs fra starten.
Start med at lave en håndskitse på et papir af din side og tegn så en kasse rundt om hvert sted hvor der skal være en div.
Skriv nu alle divs ind i dit html dokument med tilhørende attributter. Giv hver div en entydig farve og begynd så at positioner dem dertil hvor de skal være i dit design.

Wupti, så har du fundamentet lagt for siden og det er nu nemt at arbejde videre. :D



Du skal endelig ikke have dit reset i en seperat fil - det er ok i udviklingsfasen men ikke for sider der bliver smidt ud til offentligheden.

Unødvendige HTTP-requests er den direkte vej til helvede!



t