Crawler system søger programmør

Tags:    php opslag

Hey Udviklere.

Jeg søger programmør til at stå for en crawler opgave.

Det drejer sig om et system som skal hente tilbud fra f.eks flyselskabernes afbudsrejser og samle det ét sted. Noget al.a. top 10 her: www.google.dk/search?q=afbudsrejser

PM mig et tilbud her på udvikleren. Er i første omgang kun interesseret i at få estimeret prisen på selve opgaven og få at vide hvor kompleks det er.

p.s. Skriv gerne i tråden, når du har sendt mig en PM. Jeg er ikke sikker på, hvorvidt jeg bliver notificeret via e-mail, når jeg modtager en PM.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
30 kilo - 60 timer af 500 - ex moms. et slag på tasken.

Det er en ret kompleks opgave. Det er ikke det at finde data - men at hente det rigtigt ind og sikre data-kvaliteten er den primære udfordring. Hvis du bare har et dårligt record så er værdien allerede drastisk faldet.

Desuden, skal du nok regne med at der vil være en del vedligeholdelse for at sikre at systemet fungerer rigtigt.

I en reel implementering af en sådan crawler vil man nok lave tilpasninger til hver enkelt side den skal hente resultater fra.

Hvis du kan få en aftale med selskaberne og få adgang til en webservice der giver de nødvendige data er opgaven væsentligt nemmere at gå til.



Tjek evt diverse flyselskaber om de tilbyder nogle xml filer eller ligende, eller endnu bedre en API til deres data som gør at du kan hente lige de informationer du ønsker.

Men det er vel set før? Momondo.com?



Søger gerne en studerende eller ung. Ellers er analysen rigtig fin, og jeg er glad for dit svar.

30.000 er dog for meget, søger gerne en programmør som ligger under/omkring kr. 200 i timen.



Indlæg senest redigeret d. 27.02.2012 11:13 af Bruger #14015
Jeg er meget interesseret i at finde en som er frisk på at stå for opgaven. At idéen allerede findes betyder ikke noget.



Jeg har udviklet et system til at lave en crawler i.
Den er ikke helt klar til generelt salg, men er fuldt funktionsdygtig og bliver lige nu brugt til at indsamle priser på airplaymusic.dk.

Den foreløbige dokumentation kan du finde her.
http://sleipner.drupalgardens.com/content/manual-introduction

i øjeblikket arbejder jeg på en "Creator/Studio" brugerflade, som gerne skulle gøre det let at lave nye "scripts".

skriv evt. til nitram@lutken.dk

-Martin




Indlæg senest redigeret d. 12.04.2012 15:48 af Bruger #13823
t