C# Login system

Tags:    c# asp.net

Hej,

Jeg står og skal til at lave et login system i c# med sessions uden asp.net membership.

Jeg forstår godt hvordan man kontakter databasen og tjekker efter username og password osv, ved også godt lidt om sessions.

Men er der en flink person der har tid til at forklare hvordan jeg bygger det op og hvordan jeg bestemmer hvilke brugere der har adgang til de forskellige filer/aspx sider?

Alt info om det er brugbart, og hvis der er en der ligger inde med et link på en tutorial så smid endelig et link.

mvh spenca



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et eksempel på en måde du kan begrænse adgangen til diverse sider ud fra en bruger, kan du gøre ved en række i brugertabellen. Eksempelvis kan rækken hedde status som skal være en integer (int).

Så kan du give brugerne nogle forskellige værdier, som så udgør hvilken "rank" de er i. Eksempelvis kan ranken 0 være lig med "alm. bruger", 1 kan være lig med "superadmin", 2 kan være lig med "admin" osv. osv...

Så kan du med C# lave et check på hvilken værdi du har netop i din "status"-række, og lukke folk ind eller sende dem et andet sted hen.

Et eksempel
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Hvis jeg altså har forstået det rigtigt.



Indlæg senest redigeret d. 13.02.2012 23:28 af Bruger #16025
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 13.02.2012 20:58 af Bruger #16594
t