PHP Multilevel menu

Tags:    php multilevel menu webshop

Hejsa.

Jeg skal til lave mig en multilevel menu, og må indrømme at jeg ikke er god nok til php til selv
at kunne lave den :P. Eks. til struktur:

Se menu struktur ved at klikke her

Har søgt lidt rundt på nettet, og næsten alle de eksempler jeg har fundet fungerer ikke som jeg vil ha' det.
Menuen skal være databasestyret, dvs. brugeren skal selv kunne oprette menupunkterne og smide produkter i dem, og det skal være ren php/html (helst intet js). Har i en idé til en løsning?

Venlig Hilsen
Simon Duun



Indlæg senest redigeret d. 20.02.2012 18:27 af Bruger #10119
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan lave en dropdown menu uden javascript. Google efter det, der er massere. Et eksempel: http://www.jankoatwarpspeed.com/post/2009/06/20/Create-dropdown-menus-with-CSS-only.aspx

At lave menuen med php er derefter bare et spørgsmål om at hente menuen fra databasen og loope over data så den laver den rigtige html struktur.

Hvis det ligger udover din formåen med PHP så vil jeg anbefale dig at se på færdiglavede CMS systemer - eventuelt Wordpress, for det har præcis den mulighed du efterspørger indbygget.



Det er jo netop det med at loope over data i php jeg ikke lige har nok styr på.
Vil helst ikke i gang med et færdiglavet cms system, da der skal for meget hacking til at følge mine krav.

Har fundet en løsning via en tutorial og tilpasset den. Det eneste jeg mangler nu er at få lavet det om til en menu - hvad er den nemmeste måde at få det gjort med, JS eller ren html?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 21.02.2012 11:00 af Bruger #10119
#michael,-> Tror lige jeg nåede at redigere indlæget inden du lagde et svar. Har fundet en kode
som beskrevet hvor jeg skriver strukturen ud, men mangler bare at lave det til en rigtig menu :)
Eller det vil sige. Man kan godt klikke på menuerne og få indholdet ud, men mangler den del der skal få menuerne til at poppe op neden under hinanden når man klikker på dem...



Indlæg senest redigeret d. 21.02.2012 11:35 af Bruger #10119
@Simon, ved at kombinere det du selv har fundet, eller michaels indlæg med det jeg postede i første omgang, så vil du få det ønskede resultat.



Gustav -> Kan godt se hvad du mener, men menuen skal bare være i samme stil som følgende website:
http://www.4sound.dk/ . Dvs ikke en css dropdown menu. :-)



Det er jo bare lister med lidt styling

Og vis children til den side du er på - hvis forside vis kun 1 niveau agtigt.



Det er jo bare lister med lidt styling

Og vis children til den side du er på - hvis forside vis kun 1 niveau agtigt.


Hmm... Kan du give et eksempel? :)



t