Database i PHP

Tags:    php website arrowjudge

Hej Udviklere!

En ven og jeg arbejder pt. på en hjemmeside. Det skal være en simpel hjemmeside hvor du kommer ind, og så er der 2 billeder. Billederne er af 2 piger, og så skal dem derinde så bedømme den kønneste. Så vælger man det til højre eller venstre, og bedømmer med piletasterne.

Jeg har lavet designet, men jeg er stødt ind i et problem.

Det skal være således:

Man klikker på upload. Så vælger man filen på sin PC og så bliver den uploadet til vores server, eller sendt til vores email (hvilken en?)

Det der er med det, er at vi skal bedømme billederne før de bliver offentliggjort. Vi kan jo ikke have at der er en der sender et billede ind af en ged, vel? Så.. Skal det sendes til vores mail, eller skal det ind i databasen og så sker der noget der?

Anyways, når det så er inde skal det ind på siden hvor jeg har en div class der hedder "img1" og "img2". Så skal billederne fordeles random der... Håber i forstår hvad jeg mener..

- På forhånd tak,

Deviouz!



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I kan f.eks. lave et felt I jeres tabel i databasen der siger om billedet er gennemset af jer eller ej. Så kan I lave en administrations-side der viser alle billeder der ikke er gennemset endnu, og giver jer mulighed for at publicere billedet, eller slette det fra jeres server og database.



Du kan evt. købe dig til hjælpen så. Udvikleren.dk er i høj grad baseret på, at man kommer med input som man selv har forsøgt sig med og så kan vi hjælpe videre med evt. fejl og problemstillinger i din kode.





Okay. Problemet er så bare lige at jeg ikke kan lave noget af det jeg har nævnt...



Off topic - er der en der har set "the social network"? :-)

Jonas' forslag er den bedste måde at gøre det.

Udvælgelsen af billederne er triviel. Bortset fra ét punkt. Er det ok hvis et emne optræder to gange i træk? Hvis ikke, skal du til at lave sessioncontrol af de besøgende - gem de x sidste ids på billeder de har set og ekskluder dem fra det sæt du udvælger tilfældige billeder fra.

Og i øvrigt, så er jeg fuldstændigt enig med den rigtige Brian.



t