Problemer med batteriet

Tags:    hardware batteri

Hej,

Jeg har problemer med batteriet i min bærber computer.
Jeg har en hp computer, og der kommer en besked frem: Overvej at skifte batteriet...


Efterhånden er min computer også begyndt at blive langsommere, kan det skyldes batteriet...??
Hvor kan man købe batteriet..?? Jeg har søgt på nettet, der kom mange sider frem...




8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg antager at batteritiden er faldet siden du købte den, og at det er det du mener der er problemet.

Batterier bliver slidt overtid og kapaciteten falder (evnen til at gen-oplade bliver dårligere). Så det kan sagtens være at det skal skiftes.

Det er nemt at finde et sted at købe det. Google efter "Batteri til <indsæt computer model navn>". Der findes massere af sider der sælger batterier, og så er det jo bare at vælge det billigste og mest troværdige.

At batteriet er skyld i at din computer er langsommere anser jeg som tvivlsomt. Det er højst sandsyneligt et resultat af almindeligt slid eller manglende vedligeholdelse, såvel af hardware som af software.



Når du slår energibesparelse til, så nedsætter du strømtilførslen til din hardware.

Jo mere strøm din hardware får - jo hurtigere kører den og jo mindre strøm...

Det betyder at din computer er blevet langsommere på grund af de indstillinger du har ændret. Og at du kan nøjes med at skifte batteriet, hvis du ikke kan leve med at det har en kort levetid. Hvis det ikke generer dig, så behøver du ikke gøre andet end at slå energibesparelses programmet fra igen.



Indlæg senest redigeret d. 22.02.2012 00:07 af Bruger #17015
Før der problemer med batteriet startet, blev min computer tit langsom, og der jeg satte stikket i, blev den ok igen...





Indlæg senest redigeret d. 21.02.2012 23:23 af Bruger #16802
Og du er sikker på at det ikke bare er energibesparelses-indstillingerne den er gal med?



Alstå der hvor man vælger om batteriet skal køre energibesparelse.??

Det var faktisk igår, der jeg satte den til energibesparelse, så blev den langsom...



Det giver jo god mening? Mindre energi tilførsel - mindre ydeevne.



hvad betyder det..:(



det vil sige at der er problemer med batteriet.. pyha...

Den bliver langsom lige pludselig... og jeg bliver nødt til at genstarte...

på microsofts hjemmside står der, hvis man ikke udskifter batteriet, kan det påvirke ens hardware...

Tak for svaret :) og Godnat



Indlæg senest redigeret d. 22.02.2012 00:29 af Bruger #16802
t