Betal skat en gang for alle

Tags:    skat betaling

Hej udviklere.

Jeg undrer mig virkeligt meget over hvordan jeg skal betale skat af min indtjening online.

Jeg har læst lidt rundt omkring og fatter ikke en dyt af hvad de skriver.

Jeg ved at jeg selv skal indberette hvor meget jeg har tjent.

Men jeg ved også at jeg kan trække både, internet, mobiltlf, computer osv fra i skat.

Jeg vil meget gerne have hjælp til at få løst dette problem :)



6 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil have ekspertråd om SKAT, så kontakt dem. Vi kan alle sidde og remse op fra deres vejledninger og brochurer, men eliminer mellemledet og undgå evt. misforståelser.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=kontakt



Som privatperson kan du IKKE trække udgifter fra indtægterne, hvis de omkostninger også bruges til private ting. Og du bruger jo ikke kun din internetforbindelse, computer og mobiltelefon i forbindelse med din online-indtjening.

Så det du tjener online skal du som privatperson registrere på din selvangivelse som b-indkomst.

Og er du ikke privatperson, men er en registreret virksomhed så vil jeg råde dig til at få fat i en revisor og få det grundlæggende omkring skat på plads ;-)



Forkert Malte, HELT forkert.



Malte, jeg tror det er moms du tænker på. Skat vil de som udgangspunkt altid have :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Om du kan trække noget fra og hvordan du skal angive afhænger af nogle parametre - primært om du er en virksomhed eller ej, hvis du "bare" er privat kan du fx ingenting trække fra af dine udgifter. Så jeg tror du skal starte med at fortælle lidt mere om dine forhold.



Som jeg husker det behøver du ikke at indberette din indtægt til skat så længe den er under 50.000 kr om året er der tale om en hobby virksomhed og det skal du ikke indberette.



Indlæg senest redigeret d. 25.02.2012 02:23 af Bruger #16751
t