INNER Join mellem 2 table

Tags:    php phpmyadmin

davsss


Det er sådan at jeg få INNER JOIN i mellem 2 tabler og det er sådan at jeg kunne godt tænke mig at alle dem som har 1 i musik_info skal jeg vise frem her og alle dem der har 2 skal jeg vise her osv... :)

hvordan skal jeg gøre jeg har prøve selv men det fucking op og sige ikke er database navn passer sammen eller sådan :(

Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Håber du kan hjælp mig :)



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu spørger jeg måske dumt, men kunne man ikke bare skrive

Fold kodeboks ind/udSQL kode 




Indlæg senest redigeret d. 25.02.2012 17:03 af Bruger #17081
Du kan vel sortere det i din while løkke, ved at finde alle rækkernes musik_info, og herefter lave nogle cheks på hvilket ID de har. Du kan evt. også lave en WHERE del i din SQL løkke, hvor du kan finde alle rækker hvor musik_info er lig med 1 osv. Evt. kan du også ordne dine rækker efter musik_info, men ved ikke helt om det løser noget for dig.

Må tilstå at jeg ikke helt ved hvad du vil med dit spørsgmål, fordi jeg ikke helt forstår det. Du skriver
dem som har 1 i musik_info skal jeg vise frem her og alle dem der har 2 skal jeg vise her osv...
hvilket ikke helt giver mening for mig.



Indlæg senest redigeret d. 25.02.2012 10:51 af Bruger #4487
Nej okay,

jeg kunne bare rigtigt godt tænke mig at have sådan at alle dem som have talet 2 bliver frem vist på siden. ellers må jeg lige for en ven til at hjælp mig med at forklare mig.



Nej okay,

jeg kunne bare rigtigt godt tænke mig at have sådan at alle dem som have talet 2 bliver frem vist på siden. ellers må jeg lige for en ven til at hjælp mig med at forklare mig.
Så kan du tilføje en where del til din SQL forespørgsel, så den ser således ud
Fold kodeboks ind/udSQL kode 




Nu spørger jeg måske dumt, men kunne man ikke bare skrive

Fold kodeboks ind/udSQL kode 
Ikke hvis han ønsker at joine en anden tabel sammen med sine resultater



Det er selvfølgelig rigtigt. Men umiddelbart ville han bare vise hvem havde musik info 1 og 2 osv. ? Eller misforstod jeg :)?



Ærligt talt ved jeg ikke helt hvad han ville vise :P, men gik ud fra at han skulle joine tabellen, da det har han gjort i hans oprindelige eksempel :)



Ærligt talt ved jeg ikke helt hvad han ville vise :P, men gik ud fra at han skulle joine tabellen, da det har han gjort i hans oprindelige eksempel :)


Det som jeg rigtigt gerne ville have ude af det her er at table 1 skal join table 2 den skal ikke vise tekst som skrevet i navn_musik altså jeg vil gerne have fat i den.

men jeg tror jeg kan gøre det så at jeg at bare gå hen og sige sådan her ;;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


fordi så er jeg nok vist fri for at join mellem 2 table. så har jeg der en id som jeg få ude af den anden men samme tid ligge over i den "fk_musik_info"

håber du kan se hvad jeg mener men jeg tror det var dan komme vise mig det rigtigt eller det som jeg tror det er mest rigtigt ude af det her spørgsmål :)

martin sorry jeg ikke forklare mig sådan rigtigt..



t