c# DataGridView lock enkelte cells

Tags:    c# datagridview winforms

Jeg har et datagridview som bliver fyldt ved hjælp af en database. I den database har jeg en collum med en AdminType, som indeholder 5 forskellige typer, bare simple typer som string, int, bool osv. Dertil er så 5 yderligere collums med disse typer. Jeg vil gerne hvis en row så feks er af typen string, bliver de 4 andre felter låst/readOnly så man kun kan skrive en værdi i string feltet.

Er der en nem måde at gøre det på? Synes jeg har prøvet at læse mig frem til det på forums, men det er svært at finde ud af hvordan det lige skal løses.

Det er c# window forms.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har fundet ud af hvordan jeg læser de felter der ikke skal skrives værdi i. Men nu jeg løbet ind i et andet problem, hvordan farver jeg de felter der ikke kan skrives i.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Du skal bare tjekke om din cell er disablet, hvis den er det så sætter du farven på din cell.

uden lige at tjekke min kode burde det være
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 28.02.2012 13:55 af Bruger #16722
Jeg fik det til at virke med CellPainting event, hvor jeg looper igennem hver type og så hver row, hvor jeg laver samme tjek på hvilken type det er.

Jeg tror ikke det duer og lave tjek på om den er readonly fordi det kan man ikke sætte på en enkelt cell, af hvad jeg har kunnn læse mig frem til.

Men det virker ihvertfald nu =)



t