Facebook "like for at se min side"

Tags:    facebook

Hej Alle,
Jeg vil lige høre om der er nogle der ved om det er muligt at kun vise sin hjemmeside til folk som har liket facebook gruppen?

Har søgt lidt, men kan kun finde forslag til facebook pages.

Men det jeg er interesseret i er at hvis de har liket min facebook gruppe, så må de se min hjemmeside. Har de ikke, så skal de klikke like for at komme ind.

Kan dette lade sig gøre, eller skal jeg give op?

Mvh og tak.
Andreas



10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Nick, mere præcist: http://stackoverflow.com/questions/4970439/whats-method-for-checking-user-fan-of-a-page-in-graph-api

De har åbenbart en metode for det i deres Graph API.

Ingen grund til HTTP-status-code hack så :-)



Inden du giver helt op, så er der flere gode svarmuligheder her



Min subjektive og ikke interessante mening er, at det bliver ikke en side som jeg aldrig besøger ;-)

Det kan lade sig gøre, da flere sider benytter sig af dette. Men hvordan aner jeg ikke.



Tak for svar og subjektive mening;-)



Static *et eller andet*



Hej Andreas,

Jeg kender ikke til nogen autoriseret måde at opnå den funktionalitet på, men jeg har et forslag, som dog kræver lidt snilde. Det er normalt ikke muligt at tilgå oplysninger om folk på facebook, hvis de besøger din side - når folk kan skrive noget fra din side, så kører det via facebooks api for ikke at give informationer om brugeren til tredjepart (dig).

Men ved at udnytte HTTP protokollens statuskoder kan du måske opnå den ønskede effekt. Hvis en bruger forsøger at tilgå en url, så får de, såfremt de har adgang til noget på pågældende url en status kode 200. Hvis de ikke har adgang får de en statuskode, som beskriver fejlen; for eksempel 404 for ikke fundet og 403 for ikke tilladt.

Dette blog post beskriver hvordan du kan finde ud af om folk er logget ind på Gmail, facebook, twitter eller andre populære webservices: https://grepular.com/Abusing_HTTP_Status_Codes_to_Expose_Private_Information

Teknikken han beskriver er at linke til et billede i et img tag på din side, som du så skjuler, og med javascript tjekker du så hvilken respons du har fået. Du kan for eksempel linke til et ikon i gmail, som kun bliver vist hvis du er logget ind. Hvis du får http status 200, så er brugeren logget ind - og vice versa.

Hvis du lægger et billede på din facebook-fanpage, som kræver et like før det kan blive vist, så kan du måske opnå den effekt du er efter. Det kræver dog, at facebook ikke tillader at billedet bliver vist med mindre folk har de rigtige rettigheder (at de har liket) - og det er ikke sikkert at de er så hårde i deres adgangstjek.

Men det er det eneste jeg lige kan komme på. Jeg tror ikke facebook ser det som en ønskelig adfærd, og fremgangsmåden der er beskrevet er også en smule kontroversiel, efter min mening...

Det er muligt, at facebook tilbyder funktionaliteten med deres API - men jeg mindes ikke at have set nogen sider der bruger det - og jeg er ikke faldet over det ved at skimme developer.facebook.com igennem.



Indlæg senest redigeret d. 28.02.2012 10:28 af Bruger #17015
Ok tak for svar. Kan være jeg må give op. Men tak



Hej Andreas. Hvad er det du præcist mener?
Skal man synes godt om din side på facebook før at der kommer noget materiale op inde på facebook siden?

- Hvis det er sådan kan jeg sagtens hjælpe.
Jeg har også et del-script til rådighed der gør at man skal dele siden før at der bliver vist indhold :)



Hej Andreas. Hvad er det du præcist mener?
Skal man synes godt om din side på facebook før at der kommer noget materiale op inde på facebook siden?

- Hvis det er sådan kan jeg sagtens hjælpe.
Jeg har også et del-script til rådighed der gør at man skal dele siden før at der bliver vist indhold :)



Det jeg mener er, at man skal have liket vores facebook side, før man må se indhold på vores www.example.dk side. Så de skal like for at besøge vores egen hjemmesie:-) Håber det forklarer lidt bedre:-)



Har jeg besøgt en side hvor der stod man at man skulle trykke "Like" før man kunne se indholdet.

Det er godt nok dårlig stil syntes jeg og for mig virker det da som om det modarbejder hele ideen med en "Like" knap.

Hvordan skal brugerne kunne vide om man kan lide siden hvis man ikke kan komme ind på den før man har trykket på den knap ?



t