Feedback på nyt design på hjemmeside

Tags:    hjemmeside

Hej udvikleren.dk!

Er der nogen af jer der gider og komme med konstruktiv kritik på min hjemmeside applikationen.dk? Hjemmesiden er lavet i Wordpress, og har netop fået en "overhaling". Vi er lige nu de førende indenfor nyheder og anmeldelser af apps til smartphones, tablets og MAC OS X :-)



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan godt lide designet. Dog synes jeg det er for bloated med 4 kolonner under nyheder og anmeldelser.

Jeg håber dog ikke at din overhaling er fuldført...

Siden loader langsomt og en hurtig kørsel af audit i chrome afslører en masse mangler. Du har slet ikke styr på optimering af ressourcer, cache, minifying eller noget som helst. Jeg får 8 kritiske mangler...

Combine external CSS (10)
Combine external JavaScript (18) (5 af dem er fra google ads, så dem kan du ikke gøre noget ved - men 13!!!)
Enable gzip compression (3)
Leverage browser caching (60)
Leverage proxy caching (13)
Minimize cookie size

Optimize the order of styles and scripts (3)
Remove unused CSS rules (1376): 135.17KB (83%) of CSS is not used by the current page.

Din side kører på Wordpress, så det er altså sindsygt nemt at fixe. Med et par plugins. Der er minify og combine plugins der ordner både CSS og Javascript. Der er Cache plugins. Og så skal du altså have ordnet cache-headers for statiske filer (css, billeder, js). Og de der gzip fejl ved jeg ikke hvor kommer fra - det virker som om din webserver har gzip for det meste, så det er måske på nogen eksterne ressourcer...

Men der er nok at tage fat på der i hvert fald.



Hej Gustav, tusind tak for din kritik! Lige sådan noget jeg har brug for!

Er det noget du har lyst til at hjælpe mig med? :-)



Du skal combinere og minimere dine CSS og javascript filer. Der er en online implementering af YUI's compressor her: http://www.refresh-sf.com/yui/ - alternativt bruge et WP plugin til det. Tror måske W3 Total cache kan...

Så skal du sørge for at loade dine stylesheets før javascript filer. Der er yderligere metoder for at optimere flowet af filer, men dette er det mest grunlæggende.

Og server configuration af cache på filer kan du snuppe fra html5boilerplate.com - de har nogle gode grundlæggende opsætninger til både Apache, Nginx og ISS - og et par mere mindre normale servere.

Det skulle klare det meste :-)

For øvrigt, så skal du rydde op i din CSS. du har 1300 linjers css som ikke bruges til noget på din forside. Det er alt for omfattende og det kan simplificeres rigtigt meget.

Jeg kom til at tænke på et foredrag jeg så for noget tid siden af Nicole Sullivan som har stået for optimering af blandt andet Facebook.com. Hun snakker præcis om bloatede stylesheets og hvordan man kan skrive mindre specifik og mere generel kode og derved undgå så meget CSS.

Selve foredraget kan ses her:
http://talks.webstock.org.nz/speakers/nicole-sullivan/css-tools-massive-websites/

Slides: (de er vidst opdateret siden foredraget- men de er stadig meget gode som supplerende materiale)
http://www.slideshare.net/stubbornella/our-best-practices-are-killing-us



Indlæg senest redigeret d. 28.02.2012 14:12 af Bruger #17015
t