Gode råd mht. kandidat uddannelser modtages :)

Tags:    ku dtu eller itu

Hej alle,

Jeg er uddannet diplom-ingeniør fra DTU, elektro.

Jeg har haft en række forskellige tekniske kurser på DTU, hvor programmering har været fællesnævneren.

Mit afgangsprojekt omhandlede embedded software på en MCU, og dertil lavede jeg en Windows applikation i C#, hvorfra jeg kunne sende data til MCU'en via Bluetooth.

Jeg har erfaret at det ér programmering, som jeg gerne vil arbejde med, og jeg fandt ud af under mit afgangsprojekt at det er super sjovt at programmere Windows applikationer i C# - hvilket jeg ikke har lært via undervisning på DTU.

Jeg synes det er svært at finde jobopstillinger der indenfor programmering er MCU/hardware-relateret, men kan se at der er relativ mange indenfor programmering af applikationer/software/IT-systemer etc. - og da det er programmering jeg gerne vil arbejde med, har jeg overvejet at tage en kandidat.

Jeg er faldet over at KU, DTU og ITU udbyder forskellige kandidater.

ITU tilbyder en der er for folk med en bachelor der ikke er IT-relateret (Development Technology) - hvilket min jo ikke decideret er, men jeg har erfaring med programmering, og har haft kurser omkring processorarkitektur, algoritmer, datastruktur etc. - så jeg ved ikke om den er for "nem", sagt med andre ord: jeg ved ikke om jeg får nok udbytte af denne kandidat.

KU tilbyder en kandidat indenfor datalogi, som jeg synes lyder spændende: Software Development. Men jeg ved ikke om jeg har de faglige forudsætninger for at tage denne - jeg skal kontakte deres Studie Center og booke et møde snarest :)

Til sidst er der DTU, der tilbyder en kandidat indenfor informationsteknologi: Embedded and Distributed software.
Denne er måske mest til højrebenet, men jeg er mest sulten på at lære nyt mht. programmering af applikationer, og så kunne jeg egentlig bare godt tænke mig at prøve noget andet end DTU :)