Gode råd mht. kandidat uddannelser modtages :)

Tags:    ku dtu eller itu

Hej alle,

Jeg er uddannet diplom-ingeniør fra DTU, elektro.

Jeg har haft en række forskellige tekniske kurser på DTU, hvor programmering har været fællesnævneren.

Mit afgangsprojekt omhandlede embedded software på en MCU, og dertil lavede jeg en Windows applikation i C#, hvorfra jeg kunne sende data til MCU'en via Bluetooth.

Jeg har erfaret at det ér programmering, som jeg gerne vil arbejde med, og jeg fandt ud af under mit afgangsprojekt at det er super sjovt at programmere Windows applikationer i C# - hvilket jeg ikke har lært via undervisning på DTU.

Jeg synes det er svært at finde jobopstillinger der indenfor programmering er MCU/hardware-relateret, men kan se at der er relativ mange indenfor programmering af applikationer/software/IT-systemer etc. - og da det er programmering jeg gerne vil arbejde med, har jeg overvejet at tage en kandidat.

Jeg er faldet over at KU, DTU og ITU udbyder forskellige kandidater.

ITU tilbyder en der er for folk med en bachelor der ikke er IT-relateret (Development Technology) - hvilket min jo ikke decideret er, men jeg har erfaring med programmering, og har haft kurser omkring processorarkitektur, algoritmer, datastruktur etc. - så jeg ved ikke om den er for "nem", sagt med andre ord: jeg ved ikke om jeg får nok udbytte af denne kandidat.

KU tilbyder en kandidat indenfor datalogi, som jeg synes lyder spændende: Software Development. Men jeg ved ikke om jeg har de faglige forudsætninger for at tage denne - jeg skal kontakte deres Studie Center og booke et møde snarest :)

Til sidst er der DTU, der tilbyder en kandidat indenfor informationsteknologi: Embedded and Distributed software.
Denne er måske mest til højrebenet, men jeg er mest sulten på at lære nyt mht. programmering af applikationer, og så kunne jeg egentlig bare godt tænke mig at prøve noget andet end DTU :)

Hvis jeg selv kunne vælge, så havde jeg et arbejde her og nu - hvor jeg kunne sidde og udvikle mig som progammør.

Har I nogle input mht. valg af studiested? - hvor er det mest teori, mere praktiske øvelser/projekter, godt studiemiljø etc.

Eller har nogle af jer erfaringer fra disse retninger?

Mvh
amkleist





3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ud fra hvad du skriver vil jeg nok anbefale KU. Det er min opfattelse at KU er lidt mere teknisk end ITU. Ikke at ITU er dårligere eller på mindre niveau, fokus er bare anderledes på ITU. ITU er lidt mere forretningsorienteret og føle/røre-agtigt. Hvilket både kan være godt eller skidt alt efter hvad man har lyst til at arbejde med. DTU ved jeg desværre ikke så meget om, men det ved du heldigvis selv en del om.



Hej Alexander

Har du undersøgt hvor meget der er brug for pc-applikationer (læs: selvstændige applikationer på pc'en) versus web-applikationer der vel er en lags web-services?
Jeg har lavet C# applikationer til pc'ere i studio express .. og det rykker! Jeg kan godt forstå at du gerne vil arbejde med dét.
Det jeg har lavet i C# kan jeg ikke fører over til services, men det er måske fordi det har været 3d (kræver admin rights). Så, jeg sigter mod at omskrive det til javascript og php så nogle tilsvarende muligheder (3d-modellering) kan ské på en webside. I modsat fald skal du få dine C# apps til at finde ud af hente alle de permissions der er brug for hos en bruger der prøver at exekvere din app fra nettet. Det er vel heller ikke umuligt, men der er en del bøvl med at portere til forskellige systemer/pc-typer.
Du må læse med forbehold ... jeg er amatør

Carsten



Hej Alexander

Har du undersøgt hvor meget der er brug for pc-applikationer (læs: selvstændige applikationer på pc'en) versus web-applikationer der vel er en lags web-services?
Jeg har lavet C# applikationer til pc'ere i studio express .. og det rykker! Jeg kan godt forstå at du gerne vil arbejde med dét.
Det jeg har lavet i C# kan jeg ikke fører over til services, men det er måske fordi det har været 3d (kræver admin rights). Så, jeg sigter mod at omskrive det til javascript og php så nogle tilsvarende muligheder (3d-modellering) kan ské på en webside. I modsat fald skal du få dine C# apps til at finde ud af hente alle de permissions der er brug for hos en bruger der prøver at exekvere din app fra nettet. Det er vel heller ikke umuligt, men der er en del bøvl med at portere til forskellige systemer/pc-typer.
Du må læse med forbehold ... jeg er amatør

Carsten
Mhh... dette forstod jeg ikke meget af :D - Syntes heller ikke rigtigt at det relaterer til hovedspørgsmålet (måske fordi jeg ikke forstod det)

Hvis jeg skal svare kort, skal du vælge den kandidat du syntes lyder mest interessant og spændende, og hvis dette er udvikling af software, så vil jeg også anbefale datalogi. Kan i øvrigt også anbefale KU, da jeg har en god ven der går der, og hans mening er at KU har et utroligt godt studiemiljø, samt gode undervisere. Jeg kan dog kun tale på hans vegne da jeg ikke har gået på KU, men hvem ved, måske jeg udvider min datamatiker uddannelse med en datalogi :) Held og lykke



t