Er der en forsøgskanin?

Tags:    hjemmeside html javascript php

Hej alle,
Jeg har vist nok en 'færtig' twitter-like side som ikke er testet rigtigt udenfor mine egne to browsere. Er der nogen af jer der vil prøve?

www.troelsgaard.net

åbner et billede med en knap der vil vise log-in formen. Der er allerede skrevet et password, så for- og efternavn skal udfyldes.
' --> '-knappen fører til siden 'OneLineren', hvis alt ok, ellers bouncer den tilbage.
'OneLineren' har ét element .. et skrivefelt. Teksten i feltet bliver sendt når cursoren er i skrivefeltet og enter-tasten bliver aktiveret.
Dit bruger-navn fra indgangs-formen skulle allerede være vist under tekst-feltet og siden begynder at lytte efter om der dukker beskeder op.
Når tekst bliver sendt dukker den op over skrivefeltet .. så man kan tage en sludder med sig selv i mangel af bedre.

Her er lidt af javascript koden:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


.. hvis der går udu i processen skulle koden gerne loope videre og sende en fejl-meddelelse som kan akkumulerer indtil jeg har læst dem. Så selv om der ikke er nogen at snakke med vil en sendt besked alligevel afsløre om det virker.

Hver besked krydschecker mellem aktive brugere og beskeder, og forældede (30 sek) beskeder bliver slettet.

Siden er ikke gearet til 'mange' brugere på en gang.

Jeg har ikke tunet koden til specielle browsere ..

/edit/
hej Test .. der kom beskeder
jeg kan se, at du åbnede siden flere gange
der er en fejl .. men det ved du allerede. Går siden amok eller 'visner' den bare? linux/windows/?
fejlkoden:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

en virker heller ikke på Vista .. men nok på Explorer på mín pc ??

Under insertBefore bliver der 'skrevet' til siden ... skal jeg forvente, at det kræver access/skrive-permissions fra klienten?
/edit/



Indlæg senest redigeret d. 01.03.2012 09:20 af Bruger #17086
Får disse to fejl. Den første når jeg sender noget, den anden popper regelmæssigt op - så det er nok den der refresher. Jeg kører den nyeste udgave af Chrome på OSX.

Fold kodeboks ind/udKode 




yep, havde samme problem



Den fejl som Dan og Gustav skriver om, skyldes som regel at man tjekker request.status == 200 før request.readyState == 4. Man skal *først* tjekke readyState og dernæst status.



1000 tak!
Det var egentlig ikke småting ..
Er OSX ... appel/mac eller er det det lidt specielle windowing i unix

onKeyUp():

Fold kodeboks ind/udJScript kode 






Indlæg senest redigeret d. 01.03.2012 13:36 af Bruger #17086
http://www.quirksmode.org/js/keys.html - Alt hvad du (nogensinde) får brug for med hensyn til Keystrokes. Brug .keyCode



Ok Jacob. Tak.

Dan & Gusav, .. mine error-funktioner har ikke fanget noget af jeres fejl. Men det kan så være pga det Jacob nævner.



@Carsten: Jakob ;) - Og grunden til at din error-funktion (hvis det altså er den du har skrevet her i posten), ikke fanger nogen af fejlende, er at den er helt malplaceret. De funktioner du omkranser i try/catch blokke, er funktioner der (næsten) aldrig kaster exceptions, og det er i hvert fald ikke der du skal lede efter fejl i din applikation.



;O)Jacob. Ja. Men jeg har en global var err som samler fejl/info sammen. Alle try/catch blev nødvendig efter en oprytning i koden ... der forsvandt en ')' så jeg fandt det nødvendigt at pakke alt ind. (lidt fummel->tre timers arbejde) Der er dog én funktion der tit bliver fanget. Når koden er loopet igennem checker jeg om err="" eller ej .. hvis ikke sender jeg den som error-string som jeg så selektivt får lov at læse senere.



Indlæg senest redigeret d. 01.03.2012 15:14 af Bruger #17086
t