test hjemmeside .. igen

Tags:    html javascript windows browser

<< < 12 > >>

Hej igen,
Jeg kan ikke forstå hvorfor en 32bit vista med explorer genererer en " err i insertBefore " fejl. Tydeligvis fordi den ikke kan tage insertBefore ... men hvorfor ikke? Jeg har ikke fundet kommentarer om at der skulle være inkompabilitetsproblemer. Try/Catch'en lader koden fortsætte så den kan aflevere fejlmeddelelsen. Jeg kører med 64bit win7 hvor jeg kan teste med explorer uden fejl.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Vista-maskinen kan godt tilføje 'AddMember' paragraffen med appendChild:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ha ja, jeg glemte at sende linket med :)
http://jqfundamentals.com/

Ja, men det er fordi du ikke sidder i en editor tror jeg. Der er ingen der udvikler på den måde. Normalt er fremgangsmåden, at man bruger en editor ala:

Netbeans / Eclipse
Dreamweaver
Notepad++
Sublime Text (2)
Coda
Textmate
Vim
Emacs

Og så uploader / downloader man filerne via FTP. Eller man mounter FTP serveren som et drev og arbejder direkte på filerne.



Indlæg senest redigeret d. 05.03.2012 11:35 af Bruger #17081
det er ret lige meget hvilket maskine det. Det er mere hvilken browser... og det var da et underligt try/catch helvede du har gang i der :)?

Hvilke browsere (og versioner) bruger du på de 2 maskiner?



Indlæg senest redigeret d. 04.03.2012 20:55 af Bruger #17081
det er ret lige meget hvilket maskine det. Det er mere hvilken browser... og det var da et underligt try/catch helvede du har gang i der :)?

Ja ;o) det var den her manglende ')' jeg ikke kunne finde; men den opgav til sidst.

Hvilke browsere (og versioner) bruger du på de 2 maskiner?


Min søster opdaterede helt up-to-date inden vi gik i gang, men jeg må tilstå at jeg ikke ved det. Jeg kan dårligt tro at den er ældre end Internet Explorer 8, og så synes jeg at jeg må have mødt forbehold om funktioner der ikke er helt kompatible. Vista basic er på en anden side en oplevelse man godt kunne være foruden.
Min egen version af explorer er 9, og der er ingen problemer.



Jeg mener nu ikke man kan try/catche syntaxfejl.

Men må jeg foreslå du læser den her bog :)?
Edit: ny med link: http://jqfundamentals.com/



Indlæg senest redigeret d. 05.03.2012 11:35 af Bruger #17081
Hej Dan,
Du fik ikke bogens titel med.
Det kan godt være at jeg har gjort det forkert, og jeg havde osse min tvivl om foretagenet af samme årsag; men det virkede! Jeg havde kigget en god time efter en syntaktisk fejl jeg ikke kunne finde og pakkede så ind. Try/Catch gav koden mulighed for at eksekvere så jeg kunne liste mig ind på problemet. Mht ovenstående, så fanger den jo osse problemet i "insertBefore.." siden hen.
Nå, det var et problem der opstod ved 'oprytning' i koden .. og det er måske ikke første gang (eller osse er det bare dovenskab, at: ) jeg bare lader koden i fred 'når' den fungerer .. osse selv om den er både dum og grim. Efter at have oplevet, hvordan ALT i 3d er top-tunet til at fare igennem device.draw()[og rebooter pc'en ved fejl], så er der masser af plads i 'almindelig' kode til at være magelig og dum.
Det er da hårrejsende at sidde med en editor der er helt uden error-feedback, men det er vilkåret lige nu.
Og lige nu er det et stort skridt fremad at jeg har fundet ud af at checke php-stuff med det korte: exit('fejl-tekst').



Indlæg senest redigeret d. 05.03.2012 09:14 af Bruger #17086
Dan,

Tak for infoen.
Jeg tror jeg har prøvet Eclipse (det er installeret), og vist nok fundet at jeg mangler php. Det er sikkert ikke svært at finde php og installere ... men jeg vil ikke have php i pc-scoop, kun i server-scoop .. hvis ellers det giver mening at udtrykke sig sådan.

Carsten



jow det gør det lidt, men for, at skrive PHP behøver du ikke noget specielt. Det er kun til, at køre det du skal have en server. Du kan derfor skrive PHP'en på din computer og så uploade det til serveren og køre det.

Eller som jeg sagde, mounte FTP'en som en harddisk og så køre det hele på den måde.



jow det gør det lidt, men for, at skrive PHP behøver du ikke noget specielt. Det er kun til, at køre det du skal have en server. Du kan derfor skrive PHP'en på din computer og så uploade det til serveren og køre det.


ok .. og så fornøje mig over kode-highlighten!

Men jeg kunne vel osse beholde høstakken her og teste med en virksom php? Når jeg højreklikker en mappe får jeg tilbudt at oprette en server (xps2) i den pågældende mappe. Det vil gi mig et terminal-vindue (et af de sorte med hvid tekst, linux-type) som siger at der nu bliver lyttet på port 8080. Derudover kan jeg gennem browseren ha en vis kontakt med LocalHost; men jeg er lettere desorientert. Kan jeg betragte serveren på min egen pc som en slags isoleret selvstændig pc-emulation? ..hm .. nåja, man browser jo ikke andre pc'ere igennem stifinder, men vil jeg ikke have en regulær server-mappe som jeg kan lægge høstakken i.

Eller som jeg sagde, mounte FTP'en som en harddisk ...


Hej dan Linux ... er du klar over hvor fremmed sådan snak er for en windows-bruger. <grin> Det skal nu nok kunne lykkes; hvis jeg sætter mig for at gøre det.




jeg kører skam ikke linux ... der findes en masse programmer, der kan gøre det samme på windows.

Men hvis man kørte *nix. Ville det, da været ret cool, at forbinde med SSH og så udvikle via VIM :D. Mit eget domæner understøtter dog ikke SSH. Så må nøjes med, at mounte :(



Indlæg senest redigeret d. 05.03.2012 13:16 af Bruger #17081
Jeg kender kun 'at mounte' som en comandoprompt kode jeg for mange år siden brugte i forbindelse med RedHat.
Jeg har en 'ftp' (sådan sagt helt udefinerligt) i forbindelse med mit domaine. Men jeg mangler at forstå forbindelsen mellem mit ftp og mapperne på domainet. Jeg har ikke hæftet mig ved, at de billeder jeg har uploaded igennem ftp er tilgængelig på domainet. Er jeg blind?
Uploaden foregik fra en app på serveren.



Indlæg senest redigeret d. 05.03.2012 13:27 af Bruger #17086
<< < 12 > >>
t