Hvordan overlapper man billeder?

Tags:    html css grafik webprogrammering website

<< < 12 > >>
Hey Udvikleren. Endnu et spørgsmål. Hvordan overlapper man ting? Jeg har en menu og jeg vil gerne have mit banner til at overlappe en smule af det?



11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan bruge z-index i css
prøv at søg efter: "css layers" på google



position: absolute eller position: relative

+

z-index: x (hvor x er et tal - jo højere tal, des tættere på forgrunden ligger det.)



Indlæg senest redigeret d. 05.03.2012 21:52 af Bruger #10216
Jeg har position: absolute; på mit banner for at det ikke interefere med mit container, så jeg kan ikke både lave relative og absolute. Hvad gør jeg?



se tidligere indlæg...



Gør relative det samme som aboslute, bare med den extra feature, at kunne overlappe?



Gør relative det samme som aboslute, bare med den extra feature, at kunne overlappe?


Nej, relativt er placeringen i forhold til noget andet. Absolut position er simpel x,y i et koordinatsystem. F.eks. placering på 200,400.

Og nu vi snakker koordinatsystemer, så har man også z-aksen som allerede er nævnt i første svar til dig. Så Brug z-index i CSS til at placere dit element på z-aksen.



Indlæg senest redigeret d. 05.03.2012 22:04 af Bruger #9814
Det kan jeg ikke. Jeg har brug for begge.



Det ene udelukker ikke det andet, så lav din absolutte eller relative positionering OG z-index samtidig. Det eneste krav er faktisk, at du bruger z-index på positionerede elementer. Så prøv det....



Det virker!
Jeg kan bruge begge samtidig. Nu er mit problem bare at jeg ikke kan finde ud af at bruge position: relative;



Så må du læse om det ;-)



<< < 12 > >>
t