Dropdown List sql datasource + hardcoded field

Tags:    c# asp.net mssql

Hej

Hvis nu jeg har en sql datasource til min dropdownlist, og jeg samtidig vil tilføje et default felt som den skal stå på når siden loader hvordan gør jeg så det? Har prøvet at tilføje et felt inde i edit items og sætte value til -1 men det virker ikke rigtig :)

Og så lige et andet lile spørgsmål. Når i "hardcoder" en liste med items til en dropdownlist hvordan gør i det så? laver i et objekt med FieldName og FieldValue og så tilføjer det til en List<objDropDown>?
eller hvordan gør man det bedst ? :)

mvh



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har oplevet at databinding ALTID vælger den første item i din drop down, i de tilfælde hvor jeg skal have valgt et blankt index, laver jeg blot en for-løkke og indsætter værdierne manuelt (ja et objekt med navn og værdi og så sætter FieldName+value på dem - det kan laves super nemt i .NET 4.0 med anonyme objekter).

Jeg er gået væk fra databinding på dropdowns efter jeg har oplevet dette et antal gange, at den har defaultet til den første uden en rigtig mulighed for at sætte -1 ind



Har prøvet at lave en dropdown datasource den kan ses herunder er det en optimal måde at lave det på ?:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


ret endelig noget i koden hvis det er forkert :) Og hvad er anonyme objekter? er det så ikke nødvendigt at oprette et object i en class fil ?



Indlæg senest redigeret d. 07.03.2012 09:08 af Bruger #17090
Sæt dit default-item ind i din markup, sæt AppendDataBoundItems til true og databind som normalt.

Skal du tilføje items i en løkke er der ingen grund til først at lave en List og så databinde den - du kan lige så godt spare opbygningen af et objekt og så lægge dine items direkte ind;

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Ja okay det kan jeg godt se, så er mit eksempel spild af arbejde :D



t