Java kompiler

Tags:    java compiler

<< < 12 > >>
Hej Udviklere,

Jeg sidder her og rodder, lidt med at kompile java (Ja, nu I sidder jo nok, og tænker, at dette er jo ganske simpelt, det er jo blot at kalde "javac <options> <filnavn>" fra terminalen af, og så er den kompilet :)). Men dette er ikke tilfældet, den funktionalitet, jeg skal benytte mig af(hvis muligt) er at kompile en given string, med java "source code" til et .class fil. Hvor at, det normale er for java compilere, at de skal konvertere ens .java filer til .class filer, der er fyldt med byte-kode. Så er det jeg har tænkt mig, at have en String, hvor jeg har kildekoden, og skal have konverteret denne string til byte-kode. Som meget gerne skal kunne komme ud, som et almindeligt byte array, så man herefter kan oprette sine objekter, direkte fra dette byte array.

Jeg har kigget en del på javax.tools, da man jo får en API til, java compileren. Desværre kan jeg i skrivende stund ikke få den til at have den funktionalitet, jeg skal bruge. Den kan godt konvertere en String til .class filer, men den kan ikke umindbart returnere et byte array, eller sende sit output til en stream.

For at starte API'en til java kompileren benytte jeg mig af følgende kald, efter at have tilføjet tools.jar til min buildpath.

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Håber at I kan hjælpe og forstår mit spørgsmål, ellers må I lige skrive en kommentar :)



11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Robert,

Du havde desværre ret, det kræver stadigvæk at man skal signere sin applet, før at man kan benytte sig af classloaderen :/ .. Så må jeg jo bare leve, med at lave en signeret applet i stedet, men er nu alligevel glad for, at man kan undgå at ligge filer på folks computere under afviklingen af appleten :)



<< < 12 > >>
t