alert med <form> ??

Tags:    html alert php form

<< < 12 > >>
hej!

kan man lave en alert, så når man trykker http://funwemake.com/ så kommer der en alert frem, hvor man kan udfylde denne alert hvor der står

fx.

<form action="index.php" method="POST">

Navn : <input type="text" name="formnavn"/>
<input type="submit" value="Send"/>
</form>

... fordi så ville jeg skrive på Index.php, hej og velkommen til (fornavn).

er det muligt, eller er der en anden og bedre mulighed??



11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville mene at du ikke kan gøre det i javascript's direkte alert() funktion. Du kan derimod oprette en div, og sørge for at den enten er slukket eller tændt.

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Med mere.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Imellem <div>-tagget skriver du så din formular.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Sådan kan du starte din form

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Og sådan kan du bruge din "submit" navn når formularen skal lukkes igen.

For at starte dit script, brug onload.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 



Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Koden er ikke gået helt igennem, eller testet. Det er kun et eksempel.



Indlæg senest redigeret d. 13.03.2012 22:05 af Bruger #16025
Sat sammen.
Vil du mene det skulle se sådan her ud Daniele ?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Rettet til:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 13.03.2012 22:19 af Bruger #17118
Rettet lidt til

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Noget i den stil. Stadig ikke testet.



Min lille udgave:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

At du så vil have den til at poppe ud når du logger ind på "hovedsiden" http://minside.dk

- Må du lave en if-tjek om der er sat et navn. Du kan evt. lave så en database gemmer logs over navne der er besøgt på siden?.

if navn = ja (tru)
Ikke popup.
if navn = nej (fals)
Popup med formen til skriv dit navn. Google med popup. Der er mange måder at lave en popup på. Benytter selv af Ajax.

Men denne form jeg skrev ovenover, kan benyttes.



Man kan også gøre som Thomas.
Men jeg ville ikke blandet databasen ind i. Jeg ville lave et check på om $_COOKIE["navn"] var sat. Hvis den er, går den bare ind på siden og udskriver navnet. Hvis ikke den er, så skal den lave en onload i <body>-sektionen, og "poppe" op med formularen. Dette ville gøre siden hurtigere og mere optimal.

Et hurtigt eksempel:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 13.03.2012 23:07 af Bruger #16025
er lige tilmeldt.

er denne hjemmeside ligesom eksperten.dk, hvor man skal give point, eller hvad??:)



er lige tilmeldt.

er denne hjemmeside ligesom eksperten.dk, hvor man skal give point, eller hvad??:)


Hej.
Hvis du mener de svar der er givet, eller du mener de svar der er givet til andre er gode eller dårlige. Kan du give god eller dårlig karma.
Kræver dog du har karma at give ud af.

Så ja, det vælg som points. Bare med karma.

Til trådens ejermand
Har leget lidt med selve sæt navn med cookies.
Ikke det bedste, er bare kastet sammen. Så det er din egen opgave at ændre det, hvis du mener min kodning er grim eller fylder for meget.

index.php
(sæt dette ind før <!DOCTYPE) altså helt i toppen.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Procent.php (er den fil jeg har leget i. Derfor kaldes den for Procent.php)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Med index.php som hovedside der har cookies i toppen, og med Procent.php der kører under index.php, vil det virke.
Hvis du ikke har noget design, så prøv den her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Koden er testet i index.php / Procent.php ved mig, og det virker.
Den sætter cookies, og der kan fjernes cookies, så et nyt navn kan skrives.

P.s

Du kan bruge denne i de filer navnet skal fremgå i.

<?php echo "$_COOKIE[mitnavn]";?>


Fik lige 20 minutter tilovers.
Så fik lige lavet noget. Du kan se på siden om det er noget, hvis ja - Har pakket det ned, så i kan hente det. Gratis, og i må ændre det som i vil.

Men den laver kun popup, hvis cookies ikke er sat. Hvis ja, viser den blot navnet. Man kan skifte det.
Men er det ikke sat, fader den ind med en popup med skriv navn.
Popup skulle gerne lukke automatisk - den tog lige 3 min. så håber close virker som det skal. med parent.parent.window.location.

Test side.
Download komplet

Kan se et ulempe i IE 9. Men om det kun er hos mig, ved jeg ikke - men kan rettes - må i selv rode med. Men det virker i FF & CHROME. Så værsgo.



Indlæg senest redigeret d. 14.03.2012 01:34 af Bruger #17118
Fint arbejde Thomas. Jeg ville bare aldrig bruge et meta tag til at genindlæse siden med. Brug $_ajax til at sende "navnet" med en $_GET variabel hvor siden så kan genindlæse navnet uden refresh?



Fint arbejde Thomas. Jeg ville bare aldrig bruge et meta tag til at genindlæse siden med. Brug $_ajax til at sende "navnet" med en $_GET variabel hvor siden så kan genindlæse navnet uden refresh?


Godmorgen.
Ja, jeg vil hellere ikke lave det på den måde - men for at kunne håbe på at folk forstod hvad de forskellige funktioner gjorde, så kan de jo derfra selv udvikle det videre. Rette refresh og fra POST til GET.

Jeg bruger selv meget dynamisk AJAX, så det kører på en helt anden måde.
Men igen der, syntes jeg selv folk skal lege med det - så det bliver som de vil have det.

Men det er nu ikke noget jeg vil kunne bruge selv på mine sider. Da jeg ikke kan se hvorfor folk skal påminde sig om sit eget navn :)
Ved da godt jeg hedder Thomas. Og får det ikke selv bedre ved der står. Nissemand eller lign. Men lavet blev det til frit benyttelse. hehe.



Brug evt localStorage='navn' i stedet for cookie .. det er nemt.



<< < 12 > >>
t