Egen filtyper.

Tags:    visual-basic

User
Bruger #419 @ 30.09.01 17:04
Hej ude i verden!!

Hvordan kan jeg få et program, til at åbnene mine egene filtyper. Det kodene i programmet, jeg tænker på. Jeg bruger Visual Basic.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #391 @ 03.10.01 07:23
Hejsa

Det letteste for dig er, at du går ned i "Start" menuen og vælger "Run" og "Regedit". Søg på fx. "bmp" - der kommer nogle resultater (bladrer via F3). Du noterer hvilken keys, som er nødvendige - shell - open/edit etc. og opretter dine egne på den måde. Hvis du efterfølgende skal lave et installationsprogram, som skal tilføje disse entries, er det nok bedst, at du opretter en reg-fil, som kan køres. Du finder et eksempel under Win eller:

<code>
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Intel\\PROSet\\SupportTabKey\\General\\Customer Support:]
"Order"=dword:00000001
[HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Intel\\PROSet\\SupportTabKey\\General\\Customer Support:]
"Url"="http://www.compaq.com"
</code>

Denne stump kode vil oprette hhv. en DWORD og en STRING under nøglen "Intel\\PROSet\\SupportTabKey\\General\\Customer Support:" i hovedafsnittet "[HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE" med værdierne 1 og "http://www.compaq.com".

Hvis du ikke kan køre eksterne filer fra installationsprogrammet eller skrive til registry, må du oprette en DLL/bat-fil, som kan løse det for dig. Husk at rette alle entries. Har du mulighed for at åbne et program, som undersøger dit registry for ændringer, så starter du det op og tager et "snapshot" af dit registry. Derefter åbner du Windows Explorer og i "Filtyper" under "Mappeindstillinger" (Vis-menuen). Her kan du let (ved at læse teksten) oprette nye filtyper. Sammenlign herefter det gamle snapshot med det nye registry, og du har de steder, hvor der skal ændres.

Håber, det har hjulpet.

HB



<quote>Hej ude i verden!!

Hvordan kan jeg få et program, til at åbnene mine egene filtyper. Det kodene i programmet, jeg tænker på. Jeg bruger Visual Basic.</quote>
Forstår jeg dit spørgsmål rigtigt, du har en fil liggende på hardsiken og når man så klikker på den, åbner dit program den og viser den, er det korekt?

mvh.
Thomas Christensen



t