Skjul start menuen

Tags:    visual-basic

Er der nogen der ved hvordan man kan sørge for at den ikke reagere når man trykker windows
tasten eller hvordan man kan fjerne focusen fra startmenuen, så når man trykker på windowstasten ,registere et program det, og fjernere focusen fra startmenu.

jeg kan selv opfange tasten men jeg kan ikke fjerne focusen fra startmenuen eller gøre sådan at den tast ikk fungere, kan nogern hjælpe mig?

mvh.
Thomas Christensen
:-



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #419 @ 04.10.01 01:41
<quote>Er der nogen der ved hvordan man kan sørge for at den ikke reagere når man trykker windows
tasten eller hvordan man kan fjerne focusen fra startmenuen, så når man trykker på windowstasten ,registere et program det, og fjernere focusen fra startmenu.

jeg kan selv opfange tasten men jeg kan ikke fjerne focusen fra startmenuen eller gøre sådan at den tast ikk fungere, kan nogern hjælpe mig?

mvh.
Thomas Christensen
:-</quote>




User
Bruger #419 @ 04.10.01 01:46
<quote>Er der nogen der ved hvordan man kan sørge for at den ikke reagere når man trykker windows
tasten eller hvordan man kan fjerne focusen fra startmenuen, så når man trykker på windowstasten ,registere et program det, og fjernere focusen fra startmenu.

jeg kan selv opfange tasten men jeg kan ikke fjerne focusen fra startmenuen eller gøre sådan at den tast ikk fungere, kan nogern hjælpe mig?

mvh.
Thomas Christensen
:-
</quote>


Hej Tho.

Jeg har koderne med de gåede ikke i Windows 2000 eller XP, men de har gøre også alt+del+ctrl umulig.

Koderne hedder:

1. del placeres i general declationsi formen
2. del er funktionen der udfører deaktiveringen og aktiveringen
3. del aktiverer
4. del deaktiverer


'1.
Private Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias _
"SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Long, ByVal uParam As Long, _
lpvParam As Any, ByVal fuWinIni As Long) As Long
Const SPI_SETSCREENSAVEACTIVE = 97

'2.
Sub DisableCtrlAltDel(bState As Boolean)
Dim rc As Long
Dim lngWas As Long
rc = SystemParametersInfo(SPI_SETSCREENSAVEACTIVE, bState, lngWas, 0)
End Sub

'3.
DisableCtrlAltDel True

'4.
DisableCtrlAltDel False


(Jeg har brugt til at adgangsprogram til Windows 95/98, men huske det dummer IKKE i windows 2000 eller XP)




<quote>Er der nogen der ved hvordan man kan sørge for at den ikke reagere når man trykker windows
tasten eller hvordan man kan fjerne focusen fra startmenuen, så når man trykker på windowstasten ,registere et program det, og fjernere focusen fra startmenu.

jeg kan selv opfange tasten men jeg kan ikke fjerne focusen fra startmenuen eller gøre sådan at den tast ikk fungere, kan nogern hjælpe mig?

mvh.
Thomas Christensen
:-



Hej Tho.

Jeg har koderne med de gåede ikke i Windows 2000 eller XP, men de har gøre også alt+del+ctrl umulig.

Koderne hedder:

1. del placeres i general declationsi formen
2. del er funktionen der udfører deaktiveringen og aktiveringen
3. del aktiverer
4. del deaktiverer


'1.
Private Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias _
"SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Long, ByVal uParam As Long, _
lpvParam As Any, ByVal fuWinIni As Long) As Long
Const SPI_SETSCREENSAVEACTIVE = 97

'2.
Sub DisableCtrlAltDel(bState As Boolean)
Dim rc As Long
Dim lngWas As Long
rc = SystemParametersInfo(SPI_SETSCREENSAVEACTIVE, bState, lngWas, 0)
End Sub

'3.
DisableCtrlAltDel True

'4.
DisableCtrlAltDel False


(Jeg har brugt til at adgangsprogram til Windows 95/98, men huske det dummer IKKE i windows 2000 eller XP)
</quote>

Hvad skal jeg bruge deaktiver crtl, alt, delete til, det hjælper ikke på windows tasten
og desuden vil jeg meget hellere fjeren mit program fra selve listen end af få pc´en til at gå ned hver gang med skal lukke et program som laver uorden!

med henblik med til tasten nytter det ikke noget at slå crtl+alt+del fra

men det gør

nøglen

HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\Explorer

Her kan du tilføje værdien NoWinKeys (REG_DWORD) og sætte den til 1

og så reagere windos tasten ikke.

mvh.
Thomas Christensen




t