om attributes

Tags:    snak

Hej udviklere
Jeg har arbejdet med opgaver omkring tiff og geoTiff og følt mig lidt på sidelinjen fordi der er involveret en del omkring attributes.
Data om data, metadata .. det lyder måske til at forstå. De ms-resourcer jeg har kigget er ret konsistente, men der er en verden udenfor ms. Jeg sidder med Deitel & Deitels 'How to program C++' der bruger et eksempel omkring en pengeautomat og skriver:
Fold kodeboks ind/udJava kode 

(bemærk, at 'attribute' er krøbet ind i klassen som et member)

Tidligere skriver forfatteren: "The attributes of a variable include name, type, size, value".

'Private', 'Public', 'Protected' .. altså modifiers i almindelighed bliver nævnt som 'attributes', og det kan være rimeligt, selv om syntaxen tilsyneladende ligger lidt udenfor det jeg /kender/


Her er et C# eksempel som jeg /kender/ attributes
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Kan jeg være sikker på, at 'attributes' er et konsistent begreb på tværs af kode-kulturer?



Indlæg senest redigeret d. 18.03.2012 08:05 af Bruger #17086
Jeg tror langt de fleste udviklere vil tro du snakker om variablerne af en klasse, hvis du du snakker om attributes, attributes er iøvrigt også variable i Software Design.

Nårh han snakker om The attributes of a variable, menes der nok, de værdier en varible kan / skal have. Hvilket jo giver god mening.

Correct me if i'm wrong ;).







Du kan ikke være sikker på at det er konsistent. F.eks. i PHP verdenen bliver dine "attributes" primært omtalt som properties.



t