Sende data til eks. Printerport

Tags:    visual-basic

User
Bruger #424 @ 04.10.01 16:03
Jeg har et lille spørgsmål, jeg er så småt startet på Visual Basic. Da jeg skulle til at lære det fortalte en af mine kammerater mig at man kunne skrive til printerporten og derved styre et relæ som så styrede et normal 220V stik. Eks. At man kan tænde og slukke for en lampe/radio/andet fra sin computer!

Kan man dette? Og hvordan??



Rigtig mange tak for hjælpen!



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Jeg har et lille spørgsmål, jeg er så småt startet på Visual Basic. Da jeg skulle til at lære det fortalte en af mine kammerater mig at man kunne skrive til printerporten og derved styre et relæ som så styrede et normal 220V stik. Eks. At man kan tænde og slukke for en lampe/radio/andet fra sin computer!

Kan man dette? Og hvordan??



Rigtig mange tak for hjælpen!</quote>
Det skul sagtens kun lade sig gøre, jeg ved ikke hvordan man skriver til en port i VB eller til
et ben på printer porten, men det kan gøres så ledes at du på ben f.eks 16 sender en lille strøm ud
til relæet som så tænder for lampe/radion/eller andet.



du kan også lave mere avncaeret ting da der er 5 ingående ben, man kan godt få flere, hvis man manipulere lidt, men jeg har fået at vide at det er ikke klogt at gøre.

du kan også lave et netværk via printerporten.


du kan bruge printerporten til mange ting.

men jeg kender ikke den kommando der skal til for at skrive til en port, men jeg kan prøve at se om jeg kan finde ud af den.

mvh.
Thomas Christensen
:D




jeg ved ikke hvordan man sender data til en printerport, men ved hjælp af MSComm kontrollen kan man i hvert fald sende data til Serielporten. Man sætter propertien "Portopen" til true.

Troels :-)




t