Bedømmelse af simpel hjemmeside

Tags:    hjemmeside

<< < 12 > >>
Hej Udviklere! Jeg har her for ikke lang tid siden fået til opgave at lave en hjemmeside. Det er ikke noget dybt seriøst, det var bare et lille freelance-projekt. Jeg har valgt og gøre designet simpelt. Jeg er lidt i tvivl med mine farvevalg, men jeg synes selv at de passer meget godt.

Siden er simpel, med ikke mange valgmuligheder, men min opgave var ikke at lave en hjemmeside fra bunden, bare fikse en anden hjemmeside lidt op (med min egen bund-kode).

Ville være rart hvis i også lige kunne tage forbehold for at jeg kun er 14 år gammel, og ikke har taget nogen som helst udannelser.

Den gamle side: http://bogoebilsyn.dk/
Siden jeg har lavet: http://test-hjemmeside.zymichost.com/

Tak på forhånd.

- Pascal



12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså hvis jeg skulle give dig min ide til siden så ville det være nogenlunde sådan her:

Header
Toppen af siden ville jeg få lavet eller anvende deres logo, da det skaber genkendelighed på siden. Dernæst er rigtig mange folk skolet til at trykke på logoet for at komme til forsiden. (Derfor er det vigtig at have den funktion på). I forlængelse af logoet ville jeg have et slogan som passer til firmaets navn og som gør at folk kan huske dem.

Menu
Den du har nu er rigtig god og den ville jeg bolde fast i. Dog med den ændring at den skal køre helt ud til siden af vinduet.

Højre side
Her ville jeg som nævnt tidligere lave nogle bokse med en bredde på 200-300 px hvor der kunne stå forskellige information (Åbningstider, telefonnr. certifikater etc.).

Venstre side
Her ville jeg vise indholdet for de forskellige sider.
Siderne kunne være
- Profil
- Medarbejder
- Syn (Hvordan foregår det)
- Links
- Kontakt
etc.
Vigtig er også at du får smidt nogle billeder på (Især ved medarbejderne, det virker meget mere tilstedeværende.

Footer
Her ville jeg samle Adresse, telefon, samt link til dig selv.

Jeg tillader mig at poste et link til en hjemmeside hvor du kan søge inspiration til indhold på siderne.
Designet ligner noget for slut 90'er start 00'er.
http://www.roedding-autoophug.dk/



At du er 14 år gammel betyder ingenting. Man kan jo lære noget, uanset hvor ung eller gammel man er :D (er forøvrigt selv 14)

Jeg kan godt lide enkeltheden i designet.

Menuen ligner noget du har stjålet. Eller også er der nogen der har stjålet den fra dig. Denne hjemmeside: http://undergrunds-shit.dk/new-design/ bruger i hvert fald samme menu.

Tror det ville se bedre ud hvis menuens margins til venstre/højre/top er 0.

Noget andet er, at du måske kunne prøve at placere både menu og logo på samme linje, eller i samme "boks".

Der skal også være mere fokus på menuen/mindre på brødteksten. Dette kan du gøre ved at ændre skriftstørrelsen.

Jeg havde ikke opdaget linksne på siden, før jeg havde musen henover. Evt. en anden link-farve ville gøre det tydeligt, hvad der er links, og hvad der er tekst.

Din footer er ret kort. Teksten i footer behøver ikke at være længere, men du kan evt. ændre bredden til den samme som content, eller helt ud til siderne.



Hej Pascal.

Jeg kan rigtig godt li' din menu, synes den kunne passe rigtig godt ind på mange forskellige designs.

Jeg synes dog resten er svært at bedømme, for jeg har ikke ret meget at arbejde ud fra.
Hvad skal der mere ske?





Hvis personen kan lide designet, så tror jeg at der bare skal fyldes et par menu'er på, såsom "priser" og så videre. Jeg tror bare der skal mere indhold og fylde ind på siden.
Tak for feedback, som sagt, så holder jeg det simpelt.



Du holder det meget simpelt. Det er tydeligt og det kan jeg godt li'.
Men det virker som du burde have nogle bokse ude til højre med hurtig information.
To til tre stykker med information eller muligheder.
Det giver siden meget mere liv lige pludselig.
Teksten er ALT for stor i forhold til din menu. Den stjæler alt fokus.
Hvad med et logo?
En god tommelfingerregel er altid at ca de første 100px bør være de samme på alle sider, for at man ikke forvirre den besøgende, men derimod fortæller den besøgende at han stadig er på den samme side.



Tak for feedback. At lave bokse ude i siden med information er en god idé, ja. Jeg havde selv tænkt over det. Det må jeg lige finde ud af. Teksten er stor fordi jeg ikke har andet og fylde sidens indhold ud med...

Hvad synes du forresten om farverne?
Hvad synes du der skal være i stedet for den store tekst?



Kan godt lide menuen, men resten skal du arbejde noget mere med.



Jeg synes ikke at menuen ligner hinanden. Fordi vi begge har en firkantet menu der har en anden farve ved hover, betyder det ikke at det er den samme.



Man må gerne lade sig inspirere, men synes det er lige i overkanten



Synes designet af menuen er fin og det er rigtig fint at det er simpelt. Men synes dog at hjemmesiden er lidt tom, der kunne måske godt være lidt mere indhold. Synes at menuen står lidt alene og at logoet "Bogø Bilsyn" står lidt alene. Logoet kunne måske godt integreres i noget baggrund.





<< < 12 > >>
t