PhoneGap

Tags:    iphone app

Hejsa.

Da jeg er ved at lave et system med alle mine data'er indbygget i, vil det jo være meget nærliggende at tilføje en contactmanager. Altså hvor alle mine kontakter ligger samlet.
Smart.
Men så kommer næste skridt så. Kan jeg så lave det sådan at de kontakter jeg opretter i systemet, automatisk flyttes over til min telefon og de kontakter jeg opretter på mobilen bliver overført til min contactmanager?

Jeg faldt over det her smarte PhoneGap, og synes det er et rigtig smart værktøj med god dokumentation.
Så tænker Daniel med det samme at det kan han da anvende til når han nu vil lave den her contactmanager.

Er der nogen der har erfaring med synkronisering af contact data mellem en iOS enhed og en mysql database?
Det må da kunne lade sig gøre, for der findes jo som sagt en Contact API, hvor man kan create.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan du...på mange forskellige måder.

Din PhoneGap app. kunne indlæse kontakter dumpet i JSON format via et Ajax kald til en webserver, som er forbundet op til din DB.

Eller du kan eksportere dataene og vedlægge dem din app.

PhoneGap er forøvrigt et rigtig godt system. Vi bruger det på komogvind til at gøre vores kommende spil tilgængelige i de forskellige app. stores.



Indlæg senest redigeret d. 26.03.2012 12:25 af Bruger #2695
Altså den med at modtage kontakterne havde jeg også tænkt noget af i samme retning.

Men hvad så når det er den anden vej?



Altså fra telefon til database ?

Ajax!



Jep.

Men er det noget du har erfaring med at gøre, for lidt på bar bund over hvordan jeg skal gøre det.
Data'erne sendes selvfølgelig med Ajax ja, men hvordan henter jeg data'erne og gør dem klar til at sende til min database?



t