Udlicitering af webmaster

Tags:    opslag

Hej

Jeg søger en php programmør der kan lave et site færdig. Skriver fordi jeg gerne vil høre jer hvad det tager en programmør i timer at fixe færdig, så jeg ikke bliver snydt groft.

det som siden skal kunne er:

1. kunde skal kunne smide en vare i kurven.
2. indtaste adresse oplysninger og trykke afslut handel
3. email sendes til kunde, oversigt over køb, ordre id og betalings info.
4. email sendes til mig, oversigt over køb, ordre id og leveringsadresse.
5. email til mig nr.4, har også vedhæftet en pdf faktura over salget.

Ønsker ikke at leje en webshop, og ønsker kun henvendelser fra php folk, der virkelig ved hvordan man programmerer simpelt. Tjek vores webshop ud, og skriv gerne hvis du kan løse opgaven, og hvordan det gøres.

henvendelse på opgaven: claus@jointpapir.dk





9 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Claus, hvor lang tid har du brugt på at lave de 70% ? Prøv at gange antal timer med 500,- ;)



I forhold til dit første spørgsmål - overslag på antal timer og pris, så er det svært at sige noget specifikt om. Prisniveauet er generelt ret højt for freelancere i forhold til fastansatte, på grund af usikkerheden i at man ikke ved hvornår det næste job kommer. De billigste freelancere ligger fra 500 ex moms pr time. Antallet af timer er svært at sige noget intelligent om, når specifikationen er så løs.

I punkt 3 i din "specifikation" siger du at kunden skal modtage betalingsinfo per mail. Er det en kvittering du mener - i så fald mangler du at snakke om betalingsgatewayen. Hvis ikke - hvordan påtænker du så at håndtere verificering af betaling før udsendelse?

Hvis du vil have et groft overslag på hvad opgaven kommer til at koste, så vil et bud ligge på 20 timers arbejde alt incl - med antagede pris fra første afsnit, så vil det ligge på 12500 incl moms.



Hej.

Hvis du selv har lavet din hjemmeside og vil lære lidt basalt PHP, vil jeg da anbefale dig at kigge på http://www.phpwebcommerce.com/

Der er step-by-step guide til hvordan en indkøbskurv/funktion virker.



@Claus, som du selv skriver er du ikke selv "top programmør". For det første, så er det ikke sikkert at det kan betale sig for dig, at bede programmøren om at fortsætte fra hvor du slap - det er som regel hurtigere at skrive sin egen kode end at skulle gennemskue hvordan andre arbejder - og specielt hvis ham du overtager fra ikke har dokumenteret sin kode og overholdt en form for struktur.

For det andet, så prøv at overveje hvor meget løsningen ville koste hvis du regner prisen ud med 500 kr / timen - som Michael siger. Hvis du tog på dit almindelige arbejde i samme antal timer ville du nok tjene mere end de 12500...

Anyway, så er netbank betaling ikke det mest optimale. Det er trivielt at implementere en PayPal betaling på din side, og efterhånden har de fleste mennesker Visa/Dankort, så de kan sagtens bruge det. Pengene går direkte på din PayPal konto efter køb, og brugeren har også garanti for at få pengene tilbage hvis varen ikke bliver leveret - alt i alt en rigtig god løsning. Jeg brugte det på et tidspunkt til en lille side hvor de skulle sælges e-bøger.

P.s. Mit pris overslag var ikke et tilbud - og det er kun for selve programmeringen - ikke layout arbejde. Og det er lavt sat, både med timepris og -antal. :-)



Hej Claus.

Jeg formodede du kunne en smule basalt PHP, derfor jeg blot sendte et link til en "let forståelig" guide som forklarer enkelt hvordan en indkøbskurv virker.

Jeg vil gerne lave det til dig, især fordi jeg syntes du har fat i noget af det rigtige mht. kundegrupper. Der er sygeligt mange i DK der ryger fede, de fleste vil bare ikke stå ved det :)

Send en privatbesked til mig, så finder vi ud af det.



Er frisk. :)



Hej Gustav med hensyn til punkt 3 skal betaling foregå via netbank.

der skal ikke sendes en kvittering, men en faktura med bankoplysninger og over hvad kunden har købt.

Jeg har jo lavet 70% af hjemmesiden, så synes 12500 kr. timer lyder meget, men jeg jo heller ikke top programmør.

Vil også lige skrive at personen jeg vælger, ønsker jeg også et længere samarbejde med. altså en fast freelancer.

/ Claus





Hej Gustav

Jeg har lavet sitet i simpel smukt html, css og lidt php. altså denne her phpkode eks:

<?php include('top.php'); ?>

og netbank er den løsning jeg vil bruge, nul gebyr, og så kan jeg også selv styre hvor hurtig succes shoppen skal have.

Hej Mikkel
denne løsning "phpwebcommerce.com" virker meget tiltalende, og ser nemt ud at kunne opsætte på et website, for en rigtig programmør.

kan ikke helt forstå hvorfor ingen sender mig email på job, så nu smider jeg et link til sitet, så php'er kan se det et meget simpel site, du skal arbejde på.

http://www.jointpapir.dk




Hej Claus.

Jeg tror nu rigtig mange allerede har været inde og se din side.

Men reelt leder du vel efter en som kan kode et back-end system op som kan håndtere ordrene samt få lavet så når kunden laver en bestilling så sendes der en mail kunden med ordrebekræftigelse samt betalingsoplysninger.



t