Data udtræk via Krak/DGS/TDC med telefon

Tags:    php krak dgs tdc

Hej folk på udvikleren.dk.

Jeg har tidligere været herinde og kigget en del gange, men aldrig rigtigt fået oprettet mig en bruger som jeg ville, men det skete så i dag.
Og jeg har allerede et spørgsmål jeg ønsker at stille.

Jeg er igang med et større projekt, og vil gerne bruge en data udtrækker klasse som henter via tlf nummer osv.

Der var en tråd om det : hent adresse via tlfnr
Men det ser ud til at den klasse er uopdateret og ikke fungere længere.
Har prøvet mig lidt frem men har ikke kunne finde frem til at få den rettet til, går nærmest udfra det er query linjen, men den fungere fint hvis du anvender den i url input som
http://www.krak.dk/query?what=wp&search_word=NUMMERHER

Er der noget hjælp at hente?

Her er forresten klassen fra tidligere tråd til gennemgang.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 29.03.2012 13:09 af Bruger #17149
8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvor får $nummer sin værdi fra? Du indtaster telefonnummeret i formularen, men på intet tidspunkt henter du værdien fra formularen og ligger den i $nummer.

Prøv det her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Så er første skridt taget, om du så stadig kan scrape data udfra nummeret er en anden sag.



Du har en form med et felt der hedder nummer.

Du submitter formen og kommer til xxx?Hent=1

Scriptet giver dig beskeden at du ikke har indtastet noget nummer. Men det har du.. Hent ligger i $_GET[] og nummer ligger i $_POST[]. At du har et HTML felt der hedder nummer, betyder ikke at det automatisk/magisk bliver konverteret til $nummer i php.

Hent nu bare det nummer ud. $nummer=$_POST['nummer'];



Christian det Stefan men er at du ikke henter den værdi der er indtastet i feltet nummer.

Du er altså nød til at hente din værdi fra din form først.



Stadigvæk ingen hjælp at hente til dette script? Jeg sidder grumt fast i det..

Når jeg forsøger mig frem kommer der nemlig bare en:
" Oplysningerne blev ikke hentet - Der skal skrives et telefonnummer. "
Så går udfra det er query'en der forkert?



Indlæg senest redigeret d. 29.03.2012 13:11 af Bruger #17149
Hvor får $nummer sin værdi fra? Du indtaster telefonnummeret i formularen, men på intet tidspunkt henter du værdien fra formularen og ligger den i $nummer.

Prøv det her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Så er første skridt taget, om du så stadig kan scrape data udfra nummeret er en anden sag.


Well den kommer da videre til index.php?hent=1 men stadigvæk ingen data hentet som set her

-EDIT-
Den kan hente et input nu efter jeg skiftede tilbage til <?= ?>
(value="<?= ?> ) i stedet for, men det jo kun inputtet?
hentning

Men tak for et hurtigt svar



Indlæg senest redigeret d. 29.03.2012 13:40 af Bruger #17149
Du har en form med et felt der hedder nummer.

Du submitter formen og kommer til xxx?Hent=1

Scriptet giver dig beskeden at du ikke har indtastet noget nummer. Men det har du.. Hent ligger i $_GET[] og nummer ligger i $_POST[]. At du har et HTML felt der hedder nummer, betyder ikke at det automatisk/magisk bliver konverteret til $nummer i php.

Hent nu bare det nummer ud. $nummer=$_POST['nummer'];


Nummeret bliver jo hentet når jeg anvender " Hent adresse via Telefonnummer: " og trykker på hent, så bliver den smidt ned i Tlf.: feltet pga en post, det betyder jo bare at den poster hvad jeg skriver det betyder ikke den henter fra krak af som jeg forstår det.



Alright, en mate fik det til at lykkes, tråden kan lukkes nu.



Indlæg senest redigeret d. 29.03.2012 16:01 af Bruger #17149
Og vi husker at stemme på de indlæg der hjalp



t