Variabler i Powershell

Tags:    variabler powershell

Hej

Jeg sidder og har lidt problemer med et powershell script.

Jeg skal tjekke på en remote server om en mappe eksistere.
Og derefter lave et If loop som hvis den findes skal den forsætte scriptet, hvis den ikke findes skal den skrive noget også afsluttet scriptet.

Jeg har fundet ud af at jeg kan bruge text-path til at se som mappen findes, og som giver mig en true eller false på det.

Problemet ligger i at jeg ikke kan hive den variable ud som indeholder true eller false.

Når jeg laver en invoke-command til serveren, udfører den fint kommandoen, men når jeg så vil bruge den i mit script til If loopet så er variablen bare tom. Jeg mistænker lidt at det er fordi jeg bruger en invoke-command, da den måske smider variablen væk med det samme.

Jeg har også prøvet at lave en Pssession dog uden held, om det er mig der fejler eller ej ved jeg ikke.


En anden løsning jeg kiggede på var at lave If looped i selve invoke-commanden, men så støder jeg på det problem at den bare hopper tilbage til samme sted i mit script lige meget om If looped er true eller false.

Er der en måde hvorpå jeg kan dræbe scriptet helt i det If loop i invoke-commandoen, eller kan jeg lave det med variablen på en anden måde?


På forhånd tak.



t