OnLan Telefoni (Ubuntu+headset+Speaker)

Tags:    onlan telefoni ubuntu headset speaker

Hej Udvikleren.dk

Inspireret af at min søster sidde og stjæler båndbredte i huset, ved at sidde på skype med sin veninde, som sidder 2 huse fra hende, har jeg sat mig for at jeg vil smide et OnLan connection op imellem de 2 huse, trådløst.

Min søsters veninde er uden internet, og har fået tilladelse til at sidde på vores trådløse router (Har fået udleveret en nøgle til det), og jeg ville egentligt bare gerne spare en masse båndbredte på at de sidder på dagligt i timevis, så ville jeg sætte en deticated router op til min søster og hendes veninde, som de sidder og kan snakke over med video osv.

How to get going?
For den router der skal hedde OnLan, skulle gerne være uden internet, så det "bare" kun er til dem der vil snakke med hinanden (Der skal være plads til udvidelse, så resten af huset en dag kan komme i forbindelse med hinanden uden at skulle gribe en telefon, og bruge penge på det..)

Spørgsmålet er om jeg skal sætte en Raspberry PI board op til begge tøser, også sætte en trådløs router de kan deles om.
Raspberry boardet kan man jo så sætte et headset til, så de kan snakke sammen over det. Den må gerne køre linux, men, så kommer næste problem, der er ikke nogen skærm til raspberry boardet, så det kan godt blive et problem "bare" at sætte det op uden skærm.

Hvordan ville i gribe sagen an, hvis det skulle være et "lan netværk" til lokal "telefoni"?



t