.NET "Still Alive: 1" ... Mystisk fejl?

Tags:    vb.net programmering fejl

Jeg er nået rigtig langt med mit hjemmeautomatisering, og det hele kører bare som smurt.

Har abstraheret al de komplekse hardware væk, så jeg kan fokusere på at skrive noget praktisk logik til systemet.

Dog har jeg ét stort problem i øjeblikket.

Sommetider (en gang hver 2 - 3 dag) så crasher systemet. Oftest kører 98% af systemet videre, med kun en enkelt serial port der går ned og som ikke bliver genoprettet (har automatisk fejl korrektion i nu).


Det sjove er så. Når jeg lige forsøger at lave en genstart af programmet, som btw er et console program, så fryser det bare et par sekunder og siger noget i retning af "Still alive: 1". Og så kommer det aldrig videre!!!

Så prøver jeg et par gange på det røde kryds... Intet... Så prøver jeg med task manager... Intet... Så prøver jeg direkte fra kørende processor i task manager.... Intet...

Hell yeah! Jeg prøvede endda Microsofts pskill.exe værktøj til at fjerne genstridige processor. End ikke pskill kan dræbe programmet når det fryser der med den nu stærkt hadede "Still Alive: 1" meddelelse.

Eneste der kan redde pc'en er at logge ud og logge ind igen (eller selvfølgelig en genstart). Det er mildest talt upraktisk, og derfor ville jeg gerne have bugt med denne her fejl, en gang for alle.




Jeg har ikke kunnet grave noget frem på Google, og nu fortæller det flinke .NET mig jo ikke ligefrem hvad det er som stadig er i live.

Jeg mistænker at det er en tråd eller et objekt som Garbarge Collectoren ikke kan få ud. Og det mistænker jeg så igen kunne være et produkt af mine nye udfoldelser inden for singletons (min bedste ven i hjemmeautomatiseringsverdenen!)



Er der nogle som har erfaring med dette problem og hvordan man får det udryddet?



t