web host, som understøtter alle disse krav ?

Tags:    webserver php asp reverse-dns

hejsa, jeg har fået til opgave at komme med løsningsforslag til et firma som udsender mails til mail-lister. noget profil system...

de har dog dette problem at systemet oprindeligt er udviklet både i PHP og ASP, det ligger på one.com (da de oprindeligt understøttede begge dele på en server)

men de er nu kommet til det problem at mails afvises af hotmail, gmail osv. grundet at der ikke er reverse DNS og måske SPF

one.com har ikke mulighed for reverse dns og SPF

kender i til en webhost som kan følgende:

ASP + PHP på samme webserver
Reverse DNS
SPF

----
er der evt. mulighed for at man kan opsætte mail afsendelse på en anden måde, eller til en anden server så man kan omgå problemet ?

systemet benytter alm. php mail funktion...

ps.

ja det er noget klamp at det er lavet i både PHP og ASP, aner ikke hvem der har lavet det, og hvorfor han har gjort sådan...



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan flytte din DNS ud til fx. gratisdns* eller andre steder. Derved kan du selv styrer din DNS som så gør du kan lave Reverse DNS og SPF andre steder end på din web server.

* om gratisdns kan SPF ved jeg ikke - du kan lave reverse DNS



Hej MB, mon det ville være tilstrækkeligt blot med Reverse DNS til at løse problemet?


jeg er desværre ikke ret erfaren i opsætning af DNS osv men det kan man vel betale sig fra hos gratisDNS :-)

jeg ved dog så meget at hvis man rykker DNS væg fra One's egen, så kommer der en mail hver uge om at "DNS ikke er tilknyttet one.com"



Indlæg senest redigeret d. 02.04.2012 15:13 af Bruger #5395
Nu når jeg kigger på det så har gratisdns SPF, det hedder en SPF/TXT record. Reverse DNS skal laves i samarbejde med din webhost, spørgsmålet er om du kan det?



One.com kan desværre ikke håndtere ReverseDNS, som nævnt så "spammer" de også en med mails hvis de kan se at DNS er rykket væk fra dem :-(

så nu går spørgsmålet på...

findes der en anden webhost som kan opfylde kravende ?

ASP + PHP på samme webserver
Reverse DNS
SPF



Er det asp Classic (asp vbscript) eller asp.net ?



classic



t